Gigabyte AORUS B550 Master

€ 244,90
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte AORUS B550 Master Review

PlatoGKJNewbie 12 mei 2021, laatste update op 14 mei 2021, 334 views

Gigabyte AORUS B550 Master

Dit moederbord heb ik gekocht om te combineren met een AMD Ryzen 5600x. Ook heb ik altijd al Gigabyte moederborden gehad en ook deze keer is het geen teleurstelling. Toch zijn er enkele minpuntjes.

Pluspunten

• Stevig/Duurzaam
  • BIOS gebruiksgemak

Minpunten

• Bijhorende software

Alles staat mooi aangeduid op het moederbord, setup was duidelijk en het updaten van de BIOS ging vlot. Ik vind het aantal USB poorten voldoende voor mijn vele apparaten en het feit dat er een WIFI/BT antenne bijzit is natuurlijk mooi meegenomen.

De bijhorende tool om RGB settings mee aan te passen is een ramp. Andere meegeleverde tools zoals hun 'app center' waarin de tools verzameld staan is ook aan verbetering toe.

Het belangrijkste element, de hardware zelf, is super en ik heb absoluut geen spijt van mijn koop. Reken gewoon niet op goed werkende tools/software die bij het bord horen.

Heb jij ook een Gigabyte AORUS B550 Master?