ASUS ROG Strix X570-E Gaming

Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X570 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Strix X570-E Gaming Review

Jiazzz 11 mei 2021, laatste update op 11 mei 2021, 288 views Product gekocht

ASUS ROG Strix X570-E Gaming

Premium moederbord, dus ook premium prijsje. Draait prima in combinatie met Ryzen 5 5600x. Wilde eigenlijk voor een build gaan met witte accenten, maar kon niet vinden met deze specs. De Prime Pro zat in de buurt. Moest even in de BIOS sleutelen om mijn RAM optimaal te krijgen.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Ingebouwde I/O Shield
  • Goede netwerkmogelijkheden
  • Handige Q-code display voor debugging
  • Meer dan genoeg SATA aansluitingen

Minpunten

• Niet in wit beschikbaar
  • On-board RGB weinig zichtbaar

Heb hem nu een week.

Een premium moederbord, dus ook een aardig prijsje. In combinatie met een Ryzen 5 5600x draait deze prima.
Veel aansluitingen voor mijn toekomstige uitbreidingen: AURA headers, 2 M.2 slots.
Het geluid van de chipset fan valt me mee, was bang dat een kleine fan met een hoge RPM hoorbaar zou zijn.

Ingebouwde wifi/BT met losse antenne scheelt me weer een PCI slot en USB-poort. Niet dat ik de wifi nodig heb, de 2.5G LAN poort doet zijn werk.

Alleen een beetje jammer dat de grafische kaart een M.2 slot blokkeert, gezien dit een toekomstige upgrade van me is, moet ik toch meer loskoppelen dan ik zou willen.
De on-board RGB voegt helaas niet veel toe: die op de IO-shield wordt geblokkeerd door mijn grote CPU cooler, en die op de chipset-shield wordt geblokkeerd en overschaduwt door mijn GFX RGB, dus dit zou ik niet te veel mee laten wegen.
Ik wilde eigenlijk ook voor een build gaan met witte accenten, maar die kon ik niet vinden met deze specs. De ASUS Prime Pro zat wel in de buurt.

Moest wel even in de BIOS sleutelen om de clock-speed van mijn RAM optimaal te krijgen.

Heb jij ook een ASUS ROG Strix X570-E Gaming?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.