Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote Review

111966 8 juni 2006, 1.830 views

Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Pluspunten

• Kan 12 apparaten aansturen
  • On-line database met vrijwel alle apparaten
  • In te stellen via PC (usb)
  • Mooie macro-functie
  • Ziet er netjes uit
  • Na configuratie erg makkelijk te bedienen (zoals Logitech zegt: het hele gezin)

Minpunten

• Gebruikersonvriendelijke configuratie.
  • Voelt wat goedkoop aan.
  • Cijfertoetsen zitten wat 'laag' op de remote.

Configuratie Score: 2
Ik ben zeer tevreden met deze remote. Ik kan eindelijk al mijn apparaten tegelijkertijd bedienen en de macro-functie (logitech noemt het activiteiten) werkt heel erg makkelijk. (meteen alle apparaten aan op de juiste kanalen voor de bedoelde activiteit)

De remote ligt erg lekker in de hand. Hij is goed met één hand te bedienen. De lay-out van de knoppen had iets beter gekund, dus daarom goed ipv zeer goed.

Aangezien al mijn apparaten herkend worden en in te stellen zijn vind ik de functionaliteit zeer goed. Ik heb vooralsnog geen extra knoppen hoeven te programmeren via de leer-functie.

De configuratie is vrij rampzalig. Dit moet dmv een applicatie die deels web-based is. Het werkt erg traag, is erg onoverzichtelijk en de wizzard heeft de neiging instellingen van de ene activiteit over te nemen in de andere. Hierdoor moet je de foutgelopen activiteit weer handmatig bijstellen en dit kost weer heel veel zoekwerk in de onoverzichtelijke en trage applicatie.
Technisch is de applicatie prima (crashed niet en doet uiteindelijk alles) maar de gebruikersvriendelijkheid is erg ver te zoeken.
Grofweg wordt maar zo'n 80% van de functionaliteit automatisch ingesteld en ben je nog een paar uur aan het zweten voor de overige 20%. Gelukkig ís het wel allemaal mogelijk wat het de moeite wel weer waard maakt. :)
De firmware van de remote zelf is wel weer prima met een erg goed bruikbare helpfunctie: Als een macro niet goed werkt (tv niet op juiste av-kanaal bv) probeert hij van alles totdat het wel werkt en onthoudt dat voor de volgende keer.

Vormgeving is prima. Net design dat niet misstaat op de salontafel. Niet te flashy of 'my first sony'-achtig.

De bouwkwaliteit is wat minder. Het materiaal is wat krakerig en daardoor voelt de remote ietwat goedkoop aan.

De drivers zijn prima. De usb communicatie tussen remote en pc verloopt perfect.

De prijs is simpelweg fantastisch! Ik heb nu voor ongeveer 50 euro de functionaliteit van een remote die driemaal zoveel kost.

Heb jij ook een Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote?