ASRock J5005-ITX

€ 148,19
Specificaties Intel Pentium Silver J5005 on board • Mini-ITX - Bekijk alle specificaties

ASRock J5005-ITX Review

Heidistein 11 mei 2021, laatste update op 11 mei 2021, 240 views Product gekocht

ASRock J5005-ITX

Baas bordje. Draai er al een jaar of 3~4 Fedora Server op, als thuisserver dus. Ding is erg energiezuinig, dat is fijn. De CPU kan maar 8GB ram aan, volgens Intel, maar laat je niet voor het lapje houden! Er kan 'gewoon' 16 GB in.

Pluspunten

• zuinig
  • Te "over-ram'en"
  • stabiel

Minpunten

• Meer lanes naar PCIe

Layout Score: 3
Ook heb ik verhalen over 32 GB ram gehoord. Hiervoor heb ik wel enorm moeten pielen met settings, er was was biosresetterij nodig (een aantal keer) voordat beide reepjes herkend werden. Er staat mij nog vaag bij dat ik een of ander duits forum er bij had. Bios is wat te fancy-pants voor mij, maar dat moet schijnbaar tegenwoordig allemaal hip.
Stiekum had ik hem misschien wel willen overklokken, maar dan had ik maar geld uit moeten geven denk ik.
Ik had er mogelijk wel een kaart in willen duwen voor 10GBit, maar daar is het slot te smal voor, lanes waren nodig voor andere dingen denk ik.

Op veler verzoek: Twee van deze units: CMSO8GX4M1A2133C15
Maar, aanschouw: https://www.asrock.com/mb/Intel/J5005-ITX/index.asp#Memory

Heb jij ook een ASRock J5005-ITX?

Misschien handig dat je er even bij plaatst wel ram je erin hebt om boven de 8GB te komen ;)