Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 7551G-N934G50MN Review

shotputty 22 augustus 2010, laatste update op 22 augustus 2010, 1.827 views

Acer Aspire 7551G-N934G50MN

Pluspunten

• Mooie vormgeving, stil, groot duidelijk scherm, lekkere toetsen. Werkt pima met windows 7, hij reageert goed en heb geen vastlopers etc.

Minpunten

• Er komt zeer veel warmte van de processor af. Het zal niet aan de laptop liggen maar bij mijn laptop maakt de harddisk om de minuut een geluidje alsof de kop neergelegd wordt.

Deze laptop bij chear.nl besteld, had hem de volgende dag in huis. De installatie verliep prima, duurde naar mijn idee alleen best lang en dat ligt volgens mij aan alle ACER crap software die je erbij krijgt zoals NORTON, MCaffee en MS Works en office voor studenten trial. Deze software heeft ook voor de nodige problemen gezorgd met mijn legitieme Office 2003 installatie, ik was namelijk zelf zo dom om de trial versie ná mijn office 2003 installatie er af te halen.

Na een dagje modden ben ik van alle irritante windows 7 popups af en werkt de laptop als een trein. Hij start razendsnel op en is lekker stil. Je linkerhand zal alleen de nodige warmte vangen tijdens het typen, die hangt bij mij half in de flow van de processorfan.

Tijdens de installatie viel me al op dat de harddisk af en toe een klein geluidje maakt, geen tik maar iets vergelijkbaars. Het is heel zachtjes dus weet niet zeker of dit nou een slecht voorteken is of gewoon het merk harddisk. :? Ik twijfel nog om er een SSD in te zetten.

Hoewel de laptop erg goed bevalt gebruik ik hem i.c.m een 26" flatscreen en een apple keyboard met mini logitech muisje. De accurduur heb ik nog niet 1 x in werkelijkheid getest maar bij een volle lading krijg ik de melding dat ie 2 uur en 20 minuten meegaat. Ik vind dit voldoende omdat ik in de praktijk weet dat de accuduur rap achteruitgaat met iedere laptop die ik tot nu toe heb gehad. (als het 2 uur en 20 minuten zou blijven dan zou ik dat zeer goed waarderen) Mijn vorige ACER had na 1 jaar nog een half uur capaciteit. :'(

Heb jij ook een Acer Aspire 7551G-N934G50MN?

Toch vreemd dat die cpu zo warm wordt, een quadcore op 35watt doet Intel niet na. Ik zie alleen niet hoe je hand in de exhaust zit, de ventilators zitten toch niet op het tobo gericht?
Naar mijn mening begrijp ik ook niet geheel waarom je dan nogmaals Acer koopt, laat je van te voren goed informeren bijvoorbeeld via de website van een fabrikant of nog beter een review. Als je een snelle laptop gaat kopen met een simpele 4-cels accu met weinig capaciteit.. dan vraag je in feite om een korte accuduur. Bovendien staat Acer er redelijk goed om bekend om her en der te bezuinigen (zeg maar gerust daar zijn ze enorm goed in, het lijkt wel een sport bij Acer). Een voeding (adapter), accu, behuizing, bouwmateriaal, e.d. staan allemaal niet in de lijst van specificaties.

Wat ik je overigens kan aanraden is het compleet overnieuw installeren van het OS direct als hij uit de fabriek komt, de drivers te installeren en vervolgens je eigen software.

[Reactie gewijzigd door Red-Front op 22 augustus 2010 21:23]

Ik heb enkele dagen naar een laptop gezocht met een groot aantal specs. Daarbij kwam er steeds een lijst van +/- 60 laptops uit. Ik had mezelf van tevoren voorgenomen om geen Acer te nemen en aan het eind van de zoektocht had ik mijn criteria zo ver uitgebreid dat er plost nog 1 laptop over bleef (deze). Dat zat 'm in de processor ;)
Voordeel is dat ik nu 4 adapters heb voor deze laptop, die van mijn vorige is namelijk dezelfde en die van mijn collega is overleden en hij had al een extra adapter aangeschaft voor een andere locatie.

De cpu fan blaast opzij maar mijn hand hangt daar net in die luchtstroom. Op mijn werk heb ik er geen last van, hier staat ie namelijk ingeklapt met monitor aangesloten.

Verder heb ik me laten vertellen dat Acer met zijn nieuwere laptops op een ander (beter) niveau is gaan werken. Ik was me bewust van de reputatie die ze hadden. Als deze laptop spoedig zal overlijden dan is het over en uit met Acer voor mij. Overigens is mijn vorige Acer niet overleden, sterker nog, hij doet het (qua prestaties) uitstekend, alleen het scharnier van het scherm is op 1 punt letterlijk afgebroken waardoor ik af en toe wat sneeuw in beeld heb bij een bepaalde hoek van het scherm. Ik ga die laptop nu als server inwijden zodat ik me niet aan het scherm ga ergeren. ;)