1 review

Motorola Moto G30 Zwart

Specificaties 6,5" • 1600x720 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G30 Zwart Review

everteend 10 mei 2021, 2.653 views Product gekocht

Motorola Moto G30 Zwart

De Motorola G30 is een budget smartphone met als belangrijkste voordelen de prijs, kale Android en accuduur. De lage prijs kun je zien aan de beeldkwaliteit en een ietwat schokkerig beeld tijdens scrollen. De camera is alleszins acceptabel.

Pluspunten

• Bijna stock Android
  • Vlot genoeg

Minpunten

• Schokkerig beeld
  • Matig geluid

Gekocht als tijdelijke vervanging voor mijn kaduuke smartphone die hopelijk nog gerepareerd kan worden. Voorwaarden: goedkoop en stock android. Met dat laatste als voorwaarde vallen veel smartphones in de budgetklasse af. Als kale Android en lage prijs voorwaardes voor je zijn, dan kan ik deze aanraden. Hieronder een aantal voor mijn opvallende elementen:

Unboxing
Een standaard doos met lader, kabel, headset en een transparant rubber hoesje. Niet spectaculair, wel netjes.

Installatie
Pijnloos. Ik vond het opvallend hoe goed de backup van mijn vorige telefoon werd geinstalleerd - alle apps, passwords etc. terug in een klein halfuur. Je hebt vast een andere ervaring als Google niet je vriend is ;) Behalve een ietwat zinloze Moto app is het fijn dat er geen bloatware of andere skins op staan.

Scherm
Voor de prijs is het scherm prima. De kleuren zijn in natuurlijke modus wat flauw, en ook met boost of saturated mode blijven de kleuren wat flets. Schermhelderheid en contrast zijn ok, maar niet fantastisch. Gebrek aan grafische kracht zie je alleen bij scrollen of hogere kwaliteit videos - dat wordt af en toe wat schokkerig.

Accuduur
De accu is 5000mAh en dat voldoet ruim voor een hele dag. Ik houd over het algemeen 50% over na een dag gemiddeld gebruik (bellen, email, surfen, games, videos). De lader levert 15W en laadt binnen twee tot drie uur vol.

Camera
De camera voldoet. Ik was positief verrast dat zelfs met weinig licht de fotos nog acceptabel tot goed zijn.

Geluid
Mono. Vervormd bij hogere volume. Dan krijg je, scherpe hoge tonen en klinkt het blikkerig. Telefoon en andere geluiden zijn goed hoorbaar/verstaanbaar, maar de geluidskwaliteit van muziek of videos is matig.

Motorola levert voor dit bedrag een degelijke smartphone waarbij je bij elk kritiekpunt bedenkt dat je voor deze prijs eigelijk niet veel meer kunt verwachten. Het ding doet het. Zeker voor kids een prima optie.

Heb jij ook een Motorola Moto G30 Zwart?

Is dat schokkerige beeld nog steeds zo, al een update gedaan?
Nog geen update gekregen. Dus ja, scrollen e.d. gaat nog steeds niet vloeiend.
Is het geluid echt slecht of is het matig?
Niet slecht. Spraak is goed verstaanbaar. Muziek en video's hebben nadruk op middentonen, weinig bass en scherp hoog. Het is beduidend beter met koptelefoon. Matig tot ok in mijn beleving, dus.
bedankt voor al je feedback :)
Is dat slechte geluid enkel met de ingebouwde speaker(s), of ook over een bedrade of draadloze koptelefoon?
Prima geluid met koptelefoon :)

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.