Razer Orochi V2 Zwart

€ 60,52
Specificaties Bluetooth muis en 18.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Orochi V2 Zwart Review

ThatOneCheetah 9 mei 2021, laatste update op 26 februari 2022, 1.103 views Product gekocht

Razer Orochi V2 Zwart

via Razer.com vanuit HK (5 dagen transit). Kleine muis voor gaming én on-the-go. Switches zijn verbetering op Kailh GM4.0, erg welkom in OMRON-(mèh)-landschap. Zijswitches: 5M right-angle TTC, lekker clicky. DPI/Scroll-switches onbekend, scroll-switch kan beter. Sensor: Pixart PAW3369DB. Scroll-encoder: TTC, ook lekker snappy. User-servicable zonder mouse glides er af te halen!

Pluspunten

• Main switches / Zijswitches
  • Sensorprecisie & lage latency (2.4GHz)
  • Scroll encoder
  • Pasvorm
  • Grote mouse glides
  • Bluetooth & 2.4 GHz (nRF52840)
  • Batterijduur
  • User-serviceability

Minpunten

• DPI/Scroll switches (+ lees commentaar)
  • Top shell oogt niet sterk
  • 90~100Hz op Bluetooth
  • Sensor FPS flink omlaag op Bluetooth
  • Razer Synapse 3 (beter dan voorheen, maar nóg pittig mèh)
  • Right-angle switches moeilijker te vinden, mocht je de zijswitches willen modden
  • Niet scherp geprijsd, maar vele malen beter dan de G305 (vooral na alle cost-cutting van Logitech)
  • Clips die de behuizing in elkaar houden nogal klein

Heb jij ook een Razer Orochi V2 Zwart?

Zou je dit meer kunnen onderbouwen? Gezien de prijs 2x zo hoog is vraag ik me af of het de moeite waard is voor de Razer te gaan
Ik heb zelf meerdere G305s gehad (eigen, en kado's). En met geluk bij ongeluk (waarschijnlijk) elke revisie in handen gehad.

De eerdere revisies gebruikten bij alle switches behalve de DPI switch dezelfde OMRONs (die volgens mij nog steeds geplaagd zijn met overgevoeligheid en het "dubbelklik probleem"), en een 5M rated Kailh switch voor DPI.

De tweede revisie die ik in handen heb gehad gebruikte ook diezelfde 5M Kailh switches aan de zijkant. Opzich voelen deze prima, en zijn ze voor mij persoonlijk fijner dan de hyperactieve OMRONs, maar hoe dan ook cost-cutting.

De derde revisie die ik heb gehad gebruikte voor DPI en side echt verschrikkelijke mushy switches van een OEM waarvan ik nog nooit heb gehoord. Dit is ook te zien in sommige latere reviews (e.g. "side switches niet lekker").

Voor 30 tot 35€ is het op zich nog een prima budget optie, maar het zit mij erg dwars dat Logitech laserfocuset op goedkopere fabricage i.p.v. het aanpakken van problemen.

Bijvoorbeeld; de glides zijn onmogelijk te verwijderen zonder deze (deels) te vernielen omdat ze erg snel van de lijmlaag loskomen (die niet weer terug te plakken is), wat installeren van custom glides, of modden, onnodig lastig maakt. Het achterste schroefdraad van de batterijhouder weerstaat niet veel compressie en torsie stress, waardoor deze bij lelijk vallen, of herassemblage erg makkelijk knapt. De indicator-LED is een kleine super-fragiele SMD package om van te janken. De microcontroller kan prima Bluetooth, maar krijgt de functionaliteit waarschijnlijk nooit om de product-stack gescheiden te houden (G603).
Dankjewel voor het uitgebreide antwoord. Ik vind 80 euro veel geld voor een muis dus voor die prijs verwacht ik dan ook eigenlijk perfectie. Maar schijnbaar is dat een onjuiste verwachting, gezien je nog veel nadelen noemt aan de Razer. Ik vraag me dus af, is de razer de beste draadloze muis die je voor dit bedrag kan kopen?
"Beste" is nogal subjectief. Kleine pasvorm, AA/AAA batterij (of USB-C -bijna niks in deze price range-), geen hyperactieve OMRONs, en low-latency draadloos (BT extraatje); deed het hem voor mij.

Momenteel voldoen (vgm) alleen de G305 en Orochi V2 hieraan. Persoonlijk vermijd ik Logitech tot zij zich beter weten te gedragen.

Voor €79,90 had de scroll switch een stuk minder mushy gemogen. Synapse is nogsteeds meuk (al dan wel beter dan vorige versies). En Razer is iets té stiekem met de BLE battery-life nummers (met 100Hz polling + de tracking-kwaliteit van een €5 kantoormuis + Lithium AA; kunnen veel muizen die nummers wel halen). Right-angle switches en clips is een beetje muggenziften, zo vaak gaat de muis niet open, en het aantal gebruikers dat een muis-switch-mod doet is waarschijnlijk klein.
Let op! Na twee maanden heb ik gemerkt dat bij het indrukken van LMB/RMB soms weerstand kan optreden als dit niet recht naar beneden gebeurt. Dit kan soms aanvoelen als een dubbelklik en is erg afleidend. Ik heb dit kunnen verhelpen door een plastic pleister om het stukje plastic aan de top-behuizing te plakken die in contact komt met de shell. Ik lees online dat sommige mensen hier geen last van hebben, en anderen wel. Toch iets om voor uit te kijken.
Een tweede wit exemplaar heeft dit probleem niet. Mogelijk een fluke, of early production hiccups.