Mede8er MED500X 1.5TB Review

chucky666 22 augustus 2010, 5.137 views

Mede8er MED500X 1.5TB

Pluspunten

• Speelt bijna alles af.
  • Goede ondersteuning
  • Goed beeld en geluid
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• afstandbediening

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de Mede8er nu een paar maanden en ik kan er alleen maar tevreden mee zijn.

Ik was op zoek naar een mediaspeler die de meeste codecs kon afspelen die voor mij belangrijk waren en die regelmatig updates kreeg en goede ondersteuning.
Mijn keuze was eigenlijk eerst op de eminent 7080 gevallen en had deze dan ook bij bol.com besteld met 1 TB HD.
Alleen hier duurde het langer dan aangegeven (3 dagen en na een week nog niets gehoord) en heb hem daarom maar gecanceld.
Hierop naar de MM gegaan en gekeken wat ze hadden staan.
Ik heb toen de Mede8er gekozen met 1.5 TB omdat het toch tussen deze 2 mediaspelers ging en ik toch de vookant van de eminent wat minder vond met de usb aansluitingen vooraan.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben mijn keuze, en dat deze mediaspeler voor mij prima voldoet.
In de doos zit alles wat je eigenlijk nodig hebt, ook aan kabeltjes die meegeleverd zijn.

Ik heb hem uit de doos gehaald en met een hdmi kabel (bijgeleverd) aangesloten op me tv, eerst netjes de HD geformateerd en de nieuwste firmware erop gezet met een usb stick.

Daarna met de meegeleverde usb kabel de HD volgepompt met me bestanden, en weer aangesloten.
Deze keer met de hdmi kabel naar de LG blu-ray homecinema set.
Ik moet zeggen dat ik alleen maar tevreden kan zijn, hij speelt gewoon alles af wat ik erop gooi.
van MPGHD naar WMVHD naar m2ts naar mkv ISO TS enz.

Ik heb wel eerst op de HD mappen gemaakt en daar de films ingegooid.
Dan ziet het er ongeveer zo uit :
Serie
Aktie
Horror
S.F
Hier heb ik voor elke film een map gemaakt met daarin de film en een jpg van de film zodat dit netjes wordt weergegeven als je op de map gaat staan.

Toen alles naar tevreden werkte heb ik ook een externe HD van WD erop aangesloten met films en dit werkt ook gewoon erg goed.
Je hebt hierbij ook geen haperingen als je bestanden afspeeld.
Het enigste waar je bij moet opletten als je de schijf aansluit is dat je even wacht tot ie aangeeft dat ie hem heeft gevonden op de usb.
Doe je dit niet heb je kans dat ie vastloopt, maar hij heeft hem meestal gevonden in iets van 5 sec. dus dat valt wel mee.
Iets anders is dat als je een film kijkt op de externe HD dat als je hem op pauze zet en later weer wil gaan kijken dat ie 2 sec stilstaat, dit komt omdat dan de hd weer moet opspinnen denk ik.
Want met de interne HD heb ik er geen last van.

Featureset:
Die is voor mij gewoon goed, heeft alles wat ik er van verwacht.

Beeldkwaliteit:
Is voor mij ook erg goed ook al kijk ik op een hd-ready tv, en heb hem gewoon op 1080i ingeteld.
Een HD tv komt er binnenkort aan dus kan bijna niet wachten.

Geluidskwaliteit:
Is ook erg goed, het geluid loopt via me homecinema set en die speelt gewoon bijna alles af.
Behalve dan DTShd maar dat komt nog in een toekomstige firmware update van de mede8er, zodat deze de hd geluidsporen ook doorgeeft.

Gebruiksgemak:
Zeer gemakkelijk, je zet hem aan kiest wat je wilt doen (film,foto,geluid) en kiest het bestand.
Duidelijke interface en spreekt een beetje voor zich net als de duidelijke instellingen.

Design:
Ik vindt het op zich best een mooie speler, ieder heeft tenslotte toch ze eigen smaak.
En hij staat toch achter een deurtje dus als iemand hem niet mooi vindt ziet ie hem toch niet ;)

Bouwkwaliteit en afwerking:
Al is hij van plastic gemaakt toch vindt ik hem zeer goed aanvoelen, is gewoon netjes afgewerkt.

Prijs:
Ik vindt de prijs wel goed samen met de interne HD (samsung)
Je kan hem zelf natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. zonder HD of 500GB of 1TB enz.....

Ik heb de afstanbediening gelijk weggegooid want die vond ik niet makkelijk en ik hou niet zo van die zachte toetsen op een ab.
Ik gebruik dan ook voor alles gewoon me logitech harmony one.
De mede8er zit ook in zijn database, je moet alleen bij het begin even aangeven wat je wilt wat de enter toets is want die staat standaard niet goed, die staat nu gewoon onder de ok knop wat wel lekker werkt.

Heb jij ook een Mede8er MED500X 1.5TB?

Goede review! Kan je wat meer vertellen over het vloeiend afspelen van Blu-ray iso's en MKV's (1080P) ? Bedankt.