1 review

Manfrotto MB NX-SB-IBU-2 Blauw

€ 33,-
Specificaties Stof Schoudertas - Bekijk alle specificaties

Manfrotto MB NX-SB-IBU-2 Blauw Review

Arthur23 6 mei 2021, 64 views Product gekocht

Manfrotto MB NX-SB-IBU-2 Blauw

De tas is goed gemaakt, rits zit er goed in. De verdelers kun je makkelijk met klittenband plaatsen. Een Canon m50 met kitlens pas er mooi in. Een grotere tweede lens past er nog bij, of een compacte 2e lens en de lader.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Waterdichte rits
  • Subjectief, uiterlijk

Minpunten

• Let op, meer geschikt voor compacte systeem camera's
  • Een extra verdeler met halve hoogte kan handig zijn

Deze tas gekocht om mijn Canon m50 in op te bergen en mee te nemen. Daar voldoet de tas helemaal aan. Ik heb deze tas nu een paar weken in gebruik, dus een compleet oordeel over de slijtage kan ik nog niet geven. Wel kan ik zeggen dat de materialen goed aanvoelen. De schouderriem zit vast aan de tas, voelt soepel en is lang genoeg.
Ruimte
Manfrotto zegt het zelf in de naam (CSC), compact system camera. En dat klopt ook. Zeker camera's zonder evf's passen er goed in. Als de evf, zoals bij de m50, bovenop zit moet je even de hoogte van je camera nameten. De tas heeft een beetje een afgeronde voorkant, dus als je het accessoire vakje volpropt moet de camera/lens niet te hoog zijn. In dit geval past het precies. Daarnaast heb ik nu de lens/body-dop, lader en een mini statiefje er in zitten.
Als verbeterpunt zou ik een van de verdelers willen splitsen in twee halve verdelers, dan kun je net wat makkelijker de tas indelen. Misschien gaan we daar zelf nog even eentje voor fabriceren ;) In de foto zie je hoeveel ruimte er over is voor een extra lens, in deze opstelling can de lens op de camera ook langer zijn dan de standaard kitlens, maar een telezoom gaat denk ik niet lukken(op de camera gemonteerd. Los wellicht wel, maar dat kan ik zelf niet proberen).

Ben ik tevreden met deze tas, ja zeker. Mooi compact en goede kwaliteit. Als je veel lenzen hebt of je een iets grotere systeem camera hebt raad ik een maatje groter aan of om even te passen.

Heb jij ook een Manfrotto MB NX-SB-IBU-2 Blauw?