Cherry B.Unlimited 3.0 (Qwerty EU) Zwart

€ 31,90
Specificaties Draadloos Qwerty met Scissor switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Cherry B.Unlimited 3.0 (Qwerty EU) Zwart Review

rodolvo 5 mei 2021, laatste update op 5 mei 2021, 372 views Product gekocht

Cherry B.Unlimited 3.0 (Qwerty EU) Zwart

Fantastisch toetsenbord met zalige chicklet scissor keys. Ideaal om te typen en te programmeren. Muis helaas te basic.

Pluspunten

• chicklet scissor keys
  • typcomfort
  • stil
  • full size

Minpunten

• muisknoppen
  • US Layout

Vroeger trotse eigenaar van een Cherry Marlin toetsenbord dat meer dan 10 jaar meeging en nog altijd dienst zou doen als niemand er een glas appelsiensap over had uitgegooid....
Dit was het beste toetsenbord dat ik ooit bezat.
Na een tussenstop van 2 jaar met een Logitech k800 (die tegenviel en al stuk is) nu dit toestenbord aangeschaft.

Cherry heeft gewoon de meest comfortabele chicklet scissor keys op de markt. Ideaal voor programmeren en typen
(Gamen doe ik er niet mee). Travel is exact juist, niet te veel en niet te weinig en de toetsen hebben een net wat ruwere coating wat best wel fijn is.
Het toetsenbord is ook stil, met een aangenaam zacht geluid.

Bouwkwaliteit is goed en stevig, oplaadkabel voor interne batterij is lang genoeg, maar heeft een eigen formaat aansluiting.

Enige minpunt is dat de layout niet in EU of UK te vinden is maar enkel US (en dit blijkbaar in elke winkel).

Full size is ook erg handig, nooit begrepen dat mensen een kleiner toetsenbord willen, maar dat zal wel persoonlijk zijn.

Zowel de functie toetsen als de 3 toetsen boven de pijltjes kunnen ingesteld worden, net als 3 van de 4 programmeerbare knoppen boven het num pad. De enige knop die niet te programmeren is is het slotje rechtsboven, dat is jammer, want ik ben gewoon dat die ook te programmeren is en die gebruikte ik erg vaak. Voorlopig log ik mezelf soms uit gewoonte uit windows met deze knop die ik vroeger vaak gebruikte om notepad++ te openen.

De software voor het instellen van de toetsen en de muis is overigens sterk verbeterd sinds mijn vorige cherry. Spijtig genoeg blijkt wel dat de software geen rekening houdt met de layout van het toestenbord, maar blijkbaar een standaard layout voor alle cherry toetsenborden toont, en dus ook knoppen toont die niet op dit model zitten.

De meegeleverde muis gebruik ik niet wegens in bezit van een logitech MX Master 3. Spijtig dat er geen programmeerbare knoppen op zitten, anders zou ik de muis zeker een kans geven. Ze lijkt me goed in te hand te liggen, maar is te basic.

Let wel: de prijs voor dit toetsenbord varieert tussen 30 en 100 euro in de verschillende webshops. Voor 30 euro is dit echt een koopje. 100 euro is even duur als de logitech k800 die absoluut minderwaardig is.

Heb jij ook een Cherry B.Unlimited 3.0 (Qwerty EU) Zwart?