Huawei Band 6 Zwart (Zwart)

€ 39,-
Specificaties Android, iOS compatibel en 20g - Bekijk alle specificaties

Huawei Band 6 Zwart (Zwart) Review

uncle_sjohie 5 mei 2021, 4.226 views Product gekocht

Huawei Band 6 Zwart (Zwart)

Goede instap-fitnesstracker, doet wat het moet doen, zonder poespas.

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Laden via magnetische stekker

Minpunten

• kort snoertje lader
  • meeste watchfaces betaald

Ik besloot, corona-kilo's a gogo, toch ook maar iets van gezondheidstracking te gaan doen. Deze wereld is nieuw voor me, dus al zoekend in de pricewatch zat ik al snel op smartwatches van 500 euro, en het formaat van een baby-bankkluis. Na een nachtje herbezinning, kwam ik tot de conclusie dat een simpeler en goedkoper fitnesstracker, mijn eerste nieuwsgierige behoeften ook zou vervullen, en beter zou passen om mijn vrij slanke pols.

Na die keus, bleven er nog genoeg over om te gebruiken met mijn P30, maar naar wat reviews te lezen van bekendere merken, waar soms ook premium abonnementen nodig zijn om alle functies echt te ontsluiten begreep ik, kwam ik bij deze net nieuwe Huawei Band 6 uit. Fitnesstrackers hebben veel gelijk, dus ultimo komt het op details aan, en ik ben al jaren tevreden over Huawei electronica, dus dat icm geen extra abonnementen gaf de doorslag.

Deze, kleur zwart, was vlot gekocht bij een bekende webshop, en een dag later had ik het doosje in huis. Hierin zit weinig plastic, dus goed te recyclen, maar qua inhoud is het even summier. Je krijgt de tracker, de lader, en een papiertje met daarop de simpele stappen om 'm te koppelen aan een smartphone, en een QR-code voor de complete online handleiding. Die laatste heb ik nog niet nodig gehad trouwens, ik vind 'm intuitief te bedienen.

Het apparaat ziet er strak uit, het bandje zit vast aan de behuizing, dus vervangen kan niet, maar het is gemaakt van een soepel relatief zacht siliconen, wat stevig aanvoelt en het is comfortabel om langer te kunnen dragen. Het schermpje is langwerpig, en heeft relatief smalle bezels, dus de Band 6, is ondanks een 1.47 inch amoled schermpje, niet al te groot. Dit is ook buiten goed af te lezen, maar dat is wel afhankelijk van welke "watchface" je er bij gebruikt.

Hij had uit de doos ~80% lading, dus ik kon er gelijk mee aan de slag. Koppelen aan de Huawei Health app is even simpel als elk ander bluetooth device aan je telefoon, en vanaf dat punt kan je de tracker beheren via de app. Even een firmware update, en binnen 5m was alles klaar voor gebruik.

Via de Huawei Health app kan je van alles beheren, oa of je volcontinue hartslag- of zuurstofmetingen wilt, of niet. (continue kost meer accu) Ook kan je voor kiezen om je slaap bij te houden, waar uiteraard wat AI aan te pas komt, want dat is de mode op dit moment. Je kan de Huawei Health app ook koppelen met Google Fit, als je daar alles mee wilt verzamelen. Dat is wat obscuur, maar dit doe je via Health app > Ik icoon > Privacybeheer > Delen en autoriseren van gegevens > Google Fit knop. Er worden online wel wat problemen mee gerapporteerd moet ik bekennen, dus dat is het googlen wel even waard als het een múst is. Bij werkt het goed.

In de Health app kan je ook de "watchface" aanpassen, sommigen zijn gratis, maar er zitten ook een aantal betaalde tussen. De meeste vind ik te kinderachtig, maar dat zal wel een leeftijdsding zijn. Je kan ook kiezen voor een eigen achtergrondje voor het startscherm.

In het dagelijks gebruik merk ik niet dat ik hem draag, en dat is een compliment. Het is, naar mijn mening, een stijlvol maar niet opvallend apparaat, en door de afgeronde vormen blijft hij ook niet haken in kleding etc. De sensor is zo slim, dat hij niet elke keer als je je hand beweegt het schermpje aan zet.

De accuduur is na goed 2 dagen gebruik, inclusief 1e keer instellen etc, met iets meer dan 10% gedaald, dus die 10 tot 14 dagen geclaimde accuduur lijkt me wel mogelijk, zelfs met alle tracking opties op continue. Nou doe ik er echt alleen maar fitnesstracking mee, en ik ben niet al te actief, dus mogelijk dat de accuduur bij intensiever gebruik net die 10 dagen aantikt.

Al met al ben ik er erg tevreden over, en de verplichte Huawei Health app is ook ok. Alleen jammer van dat korte laadsnoertje.

Heb jij ook een Huawei Band 6 Zwart (Zwart)?

Leuke review, maar volgens mij kan je de bandje wel verwisselen

Je hebt helemaal gelijk, dat is het vervelende als er geen handleiding meer bij zit, dan zijn dit van die dingen die je snel over het hoofd ziet. Hij is verder zo intuïtief te bedienen dat ik nog niet heb hoeven teruggrijpen op een pdf/online handleiding.
Heb me sinds gisteren ook eentje, nog geen handleiding gelezen :)

Had voordien wel al ervaring met de Huawei Band 2 Pro en de Band 4 Pro
Hey
Even vraagje , ik zie dat je ze allebei hebt gehad!
Ik twijfel erg tussen de band 4 pro en band 6?
Welke vond jij de beste?
En kun je op beiden sms lezen of oproepen zien?
Dank je alvast
Ik verkies de Band 6, groter scherm en meer functies.

Op beide krijg je meldingen van binnenkomende oproepen. Smsjes kan je dacht ook zien maar dat heb ik zelf nooit getest, schermpje is daarvoor toch wat te klein, zeker op de Band 4 Pro.

De Band 4 Pro heeft gps terwijl, de Band 6 dit niet heeft maar echt een voordeel vond ik dat niet. Ik ben eenmaal gaan fietsen met de gps aan en na dikke 2 uur was de Band 4 leeg.
Als je je smartphone meeneemt en de gps van je smartphone gebruikt kan je veel langer gaan sporten en heb je ook de hartslag meeting, deze oplossing werkt op beide toestellen.
Kun je misschien aangeven hoe lang het bandje is wat er standaard bij zit? Mijn vrouw wil namelijk ook een fitnesstracker aanschaffen, maar heeft vrij brede polsen. Bij de Mediamarkt, waar ze vandaag is geweest, kon ze alleen deze Huawei Band 6 passen en die zat goed. Vandaar mijn vraag over de lengte van het bandje, voordat we er eentje gaan bestellen waarvan het bandje toch tekort blijkt te zijn.
Ik heb deze bij belsimpel gekocht, en het is de standaard zwarte. Die kwam met een bandjes van 12cm voor het gedeelte met de gaatjes, 9cm voor het gedeelte met gesp, en dan is er nog de kast van ~4,5. Ik kan me niet voorstellen dat dit anders is, dan wat er bij de Mediamarkt ligt eigenlijk.
Thanks.

Het gaat er niet om of, wat bij de Mediamarkt ligt, anders is dan degene die jij hebt. Het ging mij meer over de lengte van het bandje in het algemeen, zodat we een vergelijking kunnen maken met andere merken.