Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH)

€ 1.769,-
Specificaties 16" • 2560x1600 • 1TB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH) Review

Smokeyy_TR 5 mei 2021, laatste update op 23 mei 2021, 1.704 views Product gekocht

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH)

Ik ben tevreden met de laptop. Het scherm is groot, de bouwkwaliteit is prima en de prestaties zijn uitstekend. Alleen wel jammer van de 300 watt voedingsadapter dat één kilo weegt. Gelukkig kun je via de USB-C poort met power delivery een ander oplader gebruiken.

Pluspunten

• Prestaties
  • Bouwkwaliteit
  • Scherm
  • Toetsenbord
  • Aansluitingen
  • Goedkoop (€1800)
  • Uitbreidbaar (RAM SSD WiFi)
  • Battery (Hybrid mode)

Minpunten

• Adapter 300W
  • Lastiger demontage
  • Batterij (Dedicatied GPU)
  • Zware kant (met adapter)

23-5-21 Update

Inmiddels heb ik nog een dockingstation erbij gekocht. Ik heb twee beeldschermen aangesloten via Displayport en de ene scherm werkt op 120hz en de andere op 144hz vanwege de bandbreedte van de USB-C van de legion 5 pro kant. Ook nog een muis en toetsenbord en het werkt perfect. Ik kan ook lekker ermee gamen en met de Ergostand 3 waar ik mijn laptop erop heb aangesloten werkt het ook prima en de laptop is daardoor ook een stukje koeler en stiller. Dit is mij zo erg bevallen dat ik heb besloten om mijn gaming PC te verkopen.

Heb jij ook een Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH)?

Dus 2 monitoren van 144hz en 1 van 240 hz gaat dus niet lukken met deze dock?
Hi Meemzeh,

Zojuist zag ik je bericht voorbij komen en volgens mij gaat 240 hz het net niet lukken met de docingstation. Je zult dan naar een laptop moeten kijken dat thunderbolt ondersteund of gewoon direct vanaf de laptop aansluiten voor je monitor. De rest van je apparatuur kun je aansluiten op een dockingstation als dat voor jou ook voldoende is.
Heb inderdaad nu rechtstreeks aangesloten op de laptop met HDMI en 2x USB-C naar DP.
volgens mij heeft Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H thunderbolt 4 via usb c 3.2 gen 2 zie gebruiksaanwijzer
3. USB-C-aansluiting (Thunderbolt™ 4
De intel versie van de legion 5 pro heeft wel thunderbolt 4. Niet uitvoeringen met een AMD processor en dat werkt dan met USB en displayport.

bron: https://psref.lenovo.com/..._Pro_16ACH6H?M=82JQ007GMH
Heb jij al een mooie hoes/tas waar de lader ook in past?, ik heb dezelfde gekocht!
Inmiddels heb ik een rugzak aangeschaft na een lange zoektocht en dat was de Lenovo Legion Recon rugzak. Dat was op een aanrader van de Lenovo legion Discord server. Op dit moment ben ik er best tevreden mee echter kun je niet teveel spullen kwijt. De rugzak voldoet wel aan mijn wensen en daarom blijf ik hem houden. Dan zal ik sowieso voor een groter rugzak gaan.