Beyerdynamic Lagoon ANC Traveller

Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Beyerdynamic Lagoon ANC Traveller Review

Rynout 4 mei 2021, 38 views Product gekocht

Beyerdynamic Lagoon ANC Traveller

Concept: Vijf sterren. Uitvoering: Waardeloos. Merk met een goede reputatie doet een gooi naar de doelgroep voor wireless bluetooth headset met noise canceling maar deze headset slaat op belangrijke punten de plank volledig mis en geen van de gimmicks kunnen dat goedmaken. Ik ben zeer teleurgesteld met mijn aankoop.

Pluspunten

• Audio Kwaliteit
  • Klantenservice
  • Draagcomfort
  • Batterij
  • Noise Canceling

Minpunten

• Software
  • Bouwkwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Microfoon

Headphones worden niet in Duitsland gemaakt zoals sommige modellen van dit merk, maar in China. Bij eerste gebruik was ik onder de indruk van het draagcomfort en de geluidskwaliteit, maar al snel na de eerste test begon de ellende.

Ten eerste de automatische mute functie: waardeloze feature die de geluidsbron automatisch zou moeten pauzeren en hervatten als je de headphones op- en afzet. Wellicht een aardig idee, maar de uitvoering is echt waardeloos. De muziek gaat op pauze als je je hoofd slechts een paar graden naar voren beweegt maar blijft gewoon spelen als de headphones om je nek hangt. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze feature zelf getest hebben want ik denk dat iedere muziek liefhebber moordneigingen krijgt als je z'n muziek pauzeert op het moment dat hij/zij het hoofd lekker aan het meebewegen is op een goed nummer.

Deze feature staat standaard AAN en dan moet je dus als gebruiker op zoek naar een vinkje in de software die je moet downloaden om deze functie uit te zetten zodat je gewoon normaal van je muziek kunt genieten zonder je hoofd muisstil te hoeven houden. Wie verzint zoiets?!

Ten tweede: software. De headphones kunnen volgens Beyerdynamic met twee apparaten een actieve Bluetooth verbinding hebben maar muziek playback + belfuncties kan alleen maar met één apparaat tegelijk. Dit is niet helemaal waar, want als je bijvoorbeeld muziek van je laptop luistert en wordt gebeld op je mobiel, kun je de oproep wel degelijk oppakken mbv je touchpad.

Als de headphones echter zijn verbonden met een Bluetooth apparaat dat (tijdelijk) even geen geluid produceert, wordt de boodschap "YOUR HEADSET IS CONNECTED" omgeroepen ter herinnering. Op zich prima, maar dit gebeurd dus OOK als er uit de andere actieve Bluetooth connectie WEL geluid komt. Dat resulteert dus in de hoogst irritante situatie dat je telefoongesprek constant onderbroken wordt met die oproep "YOUR HEADSET IS CONNECTED". Onwerkbare situatie. Ook als je de muziek weer wilt hervatten, weet je nooit welk apparaat op je touchpad gaat reageren. Lang verhaal kort: als je deze headphones met meerdere apparaten wilt pairen, koop iets anders. Customer care had hier geen oplossing voor.

Ten derde: bouwkwaliteit. Net buiten de garantie ontstonden er kleine scheurtjes in de metalen band, al snel was het zo erg dat ik nog maar aan één kant geluid had. Opgestuurd voor reparatie, was bereid geweest om te betalen maar kreeg pardoes gratis een gloednieuw model thuisgestuurd. Top service, maar ook bij het nieuwe model ontstond al snel PRECIES hetzelfde probleem. Toegegeven, ik zet de headset wel vaak op en af, maar als twee keer hetzelfde probleem zich voordoet is mijn oordeel toch echt dat het ontwerp en/of de bouwkwaliteit zeer de wensen overlaten.

Microfoon biedt goed geluid, maar omgevingsgeluiden worden ontzettend uitvergroot tot het punt dat de ander je amper kunt verstaan als er ook maar iets gerommel is op de achtergrond.

Heb jij ook een Beyerdynamic Lagoon ANC Traveller?