Ubiquiti UniFi 6 Long-Range

Specificaties Access Point, WiFi max. 3Gbps - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi 6 Long-Range Review

Peetke 4 mei 2021, 267 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi 6 Long-Range

Wij hebben nu een tijdje zes stuks in gebruik. De firmware is nu redelijk stabiel, alleen Nest deurbellen disconnecten vaak. Ze zijn erg groot. De 4x4x antennes t.o.v. de 2x4x van de U6 PRO is zeer beperkt. Gezien dan ook het prijsverschil is de keuze voor de PRO snel gemaakt.

Pluspunten

• 4x op 2,4Ghz
  • Erg goed antenna gain
  • Fantastisch bereik
  • Prachtige bouwkwaliteit
  • Unifi omgeving is heerlijk als het allemaal probleemloos werkt

Minpunten

• Gigantisch
  • Duur
  • Firmware nog niet 100% stabiel
  • 1Gbit ethernet uplink
  • Geen WIFI 6E

Beheerbaarheid Score: 5
Hieronder bemerkingen, maar over het algemeen ben ik juist erg positief; het werkt goed en snel. Ik zou nu geen wifi AC/5 punten meer nieuw kopen. Als je dan toch een Unifi setup hebt, en je wilt uitbreiden, ga voor de 6-serie. De PRO is nu ook in early release.

Wij hebben de meeste AC (PRO en nano) punten vervangen voor deze U6 LR. Niet op elke plek past bij ons een LR want hij is echt groot. Dat is dus nog even wachten op de U6 PRO en de U6 In-Wall.

Het bereik is goed. IP54, maar echt buiten in de volle regen zou ik hem echt niet hangen, altijd ergens beschut of in een (plastic) kastje. Het is Unifi, dus bizar makkelijk te adopten. PoE blijft ideaal; 1 kabeltje er heen en je bent klaar.

Verdere beperkingen:
-Geen wifi 6E, dus ietsje minder future proof.
-Geen 2,5 of 10Gbit poort, iets dat met deze wifi snelheden wel fijn was geweest

U6 Lite ook gehad, maar weer weg gedaan ivm betere specs van deze. Geen actieve vergelijking toen gedaan, dus kan ik weinig echt over zeggen. Opgegeven verbruik is van de U6 range wel het meeste met 16,5 Watt. Ik zie in mijn switch nu met meerdere clients 6,4 tot 6,9Watt voor de U6 LR.

De leverbaarheid blijft een ding, want hij is alleen mondjesmaat, heel soms, heel kort te krijgen in de EU shop van Ubiquiti zelf. Sterkte daarmee...

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi 6 Long-Range?