1 review

Sharkoon X-Rest Alu

Sharkoon X-Rest Alu Review

Jonah.Knulst 4 mei 2021, laatste update op 5 mei 2021, 124 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Jonah.Knulst schreef afgelopen jaar 9 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Sharkoon X-Rest Alu

De Sharkoon X-Rest Alu is een minimalistische, aluminium headset stand. Voor twee tientjes, inclusief verzendkosten, krijg je waar je voor betaalt. Dat wil zeggen: er zijn geen features aan boord voor verlichting, het doorvoeren van USB, et cetera. De X-Rest Alu haal je gewoonweg voor het puike, schone design.

Pluspunten

• Design is schoon en minimalistisch; Sharkoon-logo staat niet verkeerd.
  • Bouwkwaliteit is puik; dat mag ook wel voor 15 euro aan aluminium.
  • Gewicht voorkomt dat de stand er snel vandoor gaat.
  • Rubberen plakvoetjes en rubberen oppervlak waar de headset op rust.

Minpunten

• Geen RGB, USB of andere features natuurlijk.

Productpagina;

Introductie
Showcase

Op het bureau is vaak ruimte voor diverse randapparatuur, maar een ‘vergeten’ element mag veelal de headset stand zijn. Zodoende heeft die altijd mogen ontbreken in mijn setup, maar daar wenste ik recentelijk, eindelijk een verschil in te maken. Zogezegd, zo gedaan en Sharkoon wist mij te verblijden door de X-Rest Alu te sturen.

Het betreft een uit aluminium vervaardigde stand die voor twee tientjes te verkrijgen valt… en dat is het. Geen RGB-verlichting, geen USB-poorten en geen functionaliteit. Gewoonweg een stuk aluminium met een ogenschijnlijk strak design waar je je headset op kan plaatsen. Weet Sharkoon blinkend stukje randapparatuur te bieden? Laten we het beestje eens uitpakken, neerzetten en een oordeel vellen.

De Sharkoon X-Rest Alu arriveert in een slank doosje met daarop een typerend design van Sharkoon. Aan de bovenzijde valt de inhoud te benaderen, verpakt in een houder van flexibel schuim. De wijze waarop alles is geplaatst – de handleiding, basis, houder en montage-onderdelen –, maakt het onwaarschijnlijk dat er een onderweg ergens een krasje op komt. Kortom, erg fijn.

Het eerste om eruit te tillen, was de basis van de headset stand. Deze is voorzien van het Sharkoon-logo, twee gaten voor de schroeven en een stijlvol, gepolijst randje. Aan de onderzijde zien we eveneens de schroefgaten en wat algemene informatie omtrent de stand.

Opvolgend tillen we het houdergedeelte van de stand uit de verpakking. Die is aan de bovenkant voorzien van een rubberen grip, zodat headsets niet zomaar van de stand af vliegen. I.b.t. rubber zijn er ook rubberen plakvoetjes meegeleverd, twee schroeven en een inbussleutel. Je hoeft dus geen gereedschap erbij te pakken om de stand in elkaar te zetten en dat geeft wel een premium gevoel.

Met de houder geïnstalleerd via de schroefgaten aan de onderzijde én de rubberen plakvoetjes geplaatst, is de onderzijde gereed om de stand rechtop te zetten.

Dan komen we uit bij het resultaat en deze is zoals verwacht. Althans, volgens de verwachting die ik zelf had van een stand zoals deze. Het uiterlijk is schoon, minimalistisch en brengt geen extra's met zich mee voor USB-aansluitingen, doorvoer van audio of overige features. Het resultaat is een stijlvol stukje aluminium waar je je headset op kan rusten.

Met de X-Rest Alu zet Sharkoon een uitzonderlijke, leuke headset stand neer – letterlijk. Als je een fan bent van aluminium en geen features behoeft op een headset stand, dan is de X-Rest Alu een hele leuke keuze. Het uiterlijk zelf mag er dan gerust nog wezen, mede dankzij het gepolijste randje op de basis en een smaakvol logootje van Sharkoon.

Wellicht vraag je je af of de twee tientjes, inclusief verzendkosten, het waard zijn. Dat hangt mede af van je voorkeur en vraag naar minimalisme. Zelf behoef ik geen verlichting en connectiviteit op een headset stand, dus de X-Rest Alu wist vanaf het begin mijn aandacht te trekken. Het resultaat is dat mijn bureau voorzien is van een mooie stand om mijn draadloze headset op te parkeren.

Heb jij ook een Sharkoon X-Rest Alu?

Quoted is "two bucks" versus the quoted price of €14.99 looks like a difference. Is the "two bucks" for shipping, etc.? Why does anyone need/want a "headset stand"? Especially if all it does is provide the ability to hang a headset at an elevation above a surface that is occupied by the headset stand instead of the headset which has space in it for putting smaller items. Seems to be counterproductive.

[Reactie gewijzigd door witstert op 4 mei 2021 15:08]

Nette review van een nette headset stand! Zal niet misstaan op menig bureau.
Ja, het aluminium design bevalt me zeker wel. Nou nog wat meer spulletje van alu plaatsen. :D