Arctic Liquid Freezer II 280

Specificaties CPU (closed loop), 140mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

Arctic Liquid Freezer II 280 Review

ParaWM 3 mei 2021, 130 views Product gekocht

Arctic Liquid Freezer II 280

Half jaar in gebruik. Erg tevreden. Koelt zowel een geteste 5800X en 5900X ruim voldoende. Simpele aansluiting en strakke vormgeving. Perfecte prijs/kwaliteit.

Pluspunten

• Prestaties
  • Simpele vormgeving
  • Geen RGB

Minpunten

• Dikke radiator, moet wel passen

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 5
Half jaar in gebruik naar volle tevredenheid. Altijd grote luchtkoelers gehad, het deze AiO heel content. De grootste voordelen voor mij zijn dat er geen RGB op zit en dat hij met slechts 1 connector aangesloten kan worden. Geen wirwar aan kabels. Met die ene connector worden wel zowel motor als fan-rpm tegelijk aangestuurd. De kabel van de fans zit mooi weggewerkt in de sleeve van de slangen. Je kunt de fan(s) kabel evt loshalen en separaat aansluiten. Er zijn zat reviews die deze koeler beschrijven hier al op Tweakers, ik maak deze review om wat temperaturen te melden die misschien van extra waarde kunnen zijn als je twijfelt over de aanschaf.

Dit is allemaal in een Lian Li Lancool 2 Mesh Performance kast, met alle fan posities bezet. Eén achter en twee top (out). AiO Front mount (in) en twee onder de GPU (in). CPU de vrij hete 5800X.

- Standaard, out-of-the-box, met de bijgeleverde Artic MX4 paste: CPU-Z stress 71C en Prime95 Small FFT 80C
- Met Kryonaut pasta: CPU-Z stress 68C en Prime95 Small FFT 78C
- Met Kryonaut pasta en twee extra fans (push/pull): CPU-Z stress 67C en Prime95 Small FFT 77C
- Met Kryonaut pasta en twee extra fans (push/pull) + rev3 mounting kit: Cinebench R20 20mins draaien: 79C --> 76.5C

Qua mounting kit zijn ze nu bij revisie 4. Ik kocht de koeler met rev2. Na een mailtje aan Arctic stuurden ze gratis de Rev3 mounting kit, die toen courant was. Dat scheelt zoals je hierboven kan lezen 2.5C voor me. Rev3 was een zogenaamde "offset mounting kit". De CPU cores zitten namelijk niet in het midden van de CPU bij Zen3. Rev4 was meer een kit om wat clearance issues te verhelpen om sommige moederborden, dus die heb ik nog niet getest.

Mijn huidige 5900X houdt bij in R20 benchmark netjes op 75C bij een 180W verbruik. Als ik de power limits op de standaard 140W laat staan is dat slechts 55-60C.

Heb jij ook een Arctic Liquid Freezer II 280?