Roccat Vulcan 120 AIMO (Qwerty US)

€ 122,17
Specificaties Bedraad Qwerty met Mechanische toetsen - Bekijk alle specificaties

Roccat Vulcan 120 AIMO (Qwerty US) Review

AWeirdo 2 mei 2021, laatste update op 25 september 2021, 154 views Product gekocht

Roccat Vulcan 120 AIMO (Qwerty US)

De Roccat Vulcan 120 Aimo is nu ca 4 maanden in bezit. Hij krijgt een 'Goed', maar *Edit,

Pluspunten

• Erg mooi om te zien
  • Prima rgb aanpassingen mogelijk
  • switches & afstanden zijn erg fijn

Minpunten

• software is niet erg stabiel
  • soms wat traag
  • niet stevig genoeg voor de prijs
  • gaat nu zeer 'stuk'

Edit 25-09: Hij begint het nu te begeven. Verscheidene knoppen werken niet meer. Zodoende het aangepaste cijfer. Wordt nu zsm vervangen.

De Roccat Vulcan 120 Aimo is nu ca 4 maanden in bezit. Hij krijgt een voldoende, maar in de laatste vier maanden ben ik niet overtuigd.

Ik heb deze voor ca 120,- gekocht in December en verwachtte daarvoor wel top kwaliteit.
- Als eerst de software, nu draaid hij stabiel, maar bij de volgende update kan alles weer veranderen. Super irritant als je aan het spelen bent en de helft van je toetsen niet meer reageert. De roccat software herstarten fixed dit vaak niet, een echte pc reboot is nodig.
- Daarnaast lijkt er soms toch wat input lag te zijn, of dit nu door de software komt of de fysieke hardware is niet relevant. Immers is er soms lag, iets wat je niet hoort te zien op dit prijspunt.
- De bouwkwaliteit zo ver komt goed over, maar niet 'mijn oude g15 uit 2006 goed'. Deze overleefde bier, water, cola, orkanen en zelfs een nokia3310 die uit het wild aanviel. Dat zie ik dit bordje niet doen. Ik ga ervan uit dat deze max 4 jaar meegaat en dan dood neer valt door planned obsolescence.

Qua uiterlijk een prachtig toetsenbord maar met name door de wisselende input lag, de slechte software en het missen van wat simpele maar nuttige toevoegingen (Heeft geen USB port, geen dedicated forward/back buttons voor muziek etc.) krijgt hij nog net een voldoende. Is hij EUR120,- waard? Nee. Is het een prima toetsenbord voor 7 of 8 tientjes? Absoluut.

Heb jij ook een Roccat Vulcan 120 AIMO (Qwerty US)?

Ik druk toetsen in maar hij registreert soms bij 1 toets gewoon niks, pas na een paar keer drukken weer.
Een en al drama dus met games, en de muis van roccat scrolt soms opeens de andere kant op.
Wat een zooi, echt geen aanrader. Leuk dat het er goed uitziet maar functionaliteit is toch belangrijker.
Helaas 't zelfde probleem als hierboven beschreven. Kwam hier toevallig uit omdat ik specifiek door dit probleem naar een nieuw toetsenbord aan 't zoeken ben.
Voor mij hetzelfde, de AIMO 120, precies buiten de garantieperiode registreert toetsen dubbel, of helemaal niet. Er is gewoon niet meer mee te werken en wachtwoorden intypen is een crime. Ik heb nu maar iets anders besteld. Ik vind het echt superslecht, vroeger deed ik gemakkelijk 5 jaar met een gemiddeld Logitech of Thrust toetsenbord. Ik dacht, laat ik mijzelf verwennen met iets moois, nou wat een miskoop. Zo'n duur product, zulke slechte kwaliteit en geen garantie meer.. Het erge is dat ik na 'n half jaar een Roccat muis erbij heb gekocht omdat ik liever niet te veel verschillende software heb...