G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-16GTZN

€ 169,90
Specificaties 16GB DDR4 @ 3.600MT/s, kit van 2 - Bekijk alle specificaties

G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-16GTZN Review

Kcinnl 1 mei 2021, 168 views Product gekocht

G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-16GTZN

Makkelijk te installeren. XMP werkt vlekkeloos B-die

Pluspunten

• Stabiel
  • Ruimte voor overclock
  • Easy plug and play
  • B-die

Minpunten

• Verkrijgbaarheid

Stabiliteit Score: 5
In december 2020 dit ramkitje gekocht. Maar ik had in de loop van de tijd toch behoefte aan meer geheugen, dus ik heb exact hetzelfde kitje aangeschaft, ondanks dat het verschillende batch zijn( 1 kit van dec 2020 en andere van april 2021), werken de geheugenkaartjes vlekkeloos in mijn Asus x570 strix moederbord. Ook staat de XMP aan en draaien de geheugenkaartjes (4x8 GB) nu op 3600 MhZ.

Ben zeer tevreden over hoe stabiel ze zijn in mijn pc build. Normaal gesproken is het niet aan te raden om 2 kits te mixen, omdat je performance en stabiliteit kan verliezen. Maar ik heb goed gekeken naar de memory QVL list van mijn moederbord. Deze kits zijn uitermate geschikt om te installeren in alle 4 dimms van het Asus x570 Strix moederboard.

Ik heb nog wat extra onderzoek gedaan over deze geheugenkaartjes en kwam erachter dat deze single rank zijn. Wat betekent dat je een extra performance boost krijgt als je alle 4 DIMMS installeert met single rank geheugenkaarten. Dit werkt overigens niet met dual rank geheugenkaarten.

Heb jij ook een G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-16GTZN?

Vraag & Aanbod