ICIDU 2.5" Multimedia Player Casing Review

alterego2081 20 augustus 2010, laatste update op 20 augustus 2010, 1.925 views

ICIDU 2.5" Multimedia Player Casing

Pluspunten

• Mooi design
  • Compact formaat (2.5 inch)
  • Handige opbergmap
  • Ondersteunt 2.5 inch harddisks t/m 320 GB.

Minpunten

• Ondersteunt 2.5 inch harddisks t/m 320 GB.
  • Erg groot minpunt aangezien er nu al 2.5 harddisks op de markt zijn t/m 1 TB...

De fabrikant ICIDU geeft aan dat iedere 2.5 inch harddisk zou passen in de ICIDU :: 2.5" Moviebox (SI-707138). Deze informatie is echter niet correct. Na veelvuldig emailverkeer met de fabrikant van de Moviebox: ICIDU, is duidelijk geworden dat de grootst mogelijk bruikbare 2.5 inch harde schijf eentje is van 320 GB. Dit is bevestigd door een medewerker van de telefonische informatielijn van MyCom. Harddisks met meer dan 320 GB capaciteit zouden niet passen doordat er meer platters in zitten en daardoor de schijf simpelweg te hoog is. Het heeft dan ook weinig zin dit product aan te schaffen met een harddisk van grotere capaciteit dan 320 GB. Helaas was ik hier pas achter gekomen na het kopen van dit product. Echter nadat duidelijk was geworden dat de 2.5 inch 1 TB harddisk van mijn keuze niet pastte heb ik beide producten direct weer retour gestuurd naar de leverancier.

Stel nu dat je het product koopt met maximaal een harddisk van 320 GB dan heb je een product met een mooi compact design met alle benodige kabels erbij. Verder is er een afstandsbediening bijgeleverd en tevens zitten er ook nog bedieningsknoppen op het apparaat zelf. Het apparaat is op de computer aan te sluiten via USB en op de TV via tulpenstekkers of SCART. Alles wordt geleverd in een handige opbergmap om zo de moviebox, de afestandbediening en alle kabels makkelijk te kunnen verplaatsen.

Helaas heb ik het product niet werkend gekregen vanwege het feit dat ik een 1 TB harddisk had besteld bij de Moviebox. Zodra er een nieuwe versie is van de Moviebox welke wel een 2.5 inch 1 TB harddisk ondersteund dan zal ik een nieuwe volledige review schrijven. ;)

Heb jij ook een ICIDU 2.5" Multimedia Player Casing?

"Harddisks met meer dan 320 GB capaciteit zouden niet passen doordat er meer platters in zitten en daardoor de schijf simpelweg te hoog is. "

Goed nieuws, dit klopt niet. Deze WD bijvoorbeeld van 750GB heeft 2 platters en is standaard 9.5mm hoog. Zal dus prima passen.
pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD7500BPVT, 750GB SATA-300, 8MB, 5400rpm
Ook deze 640GB Seagate gaat passen:
pricewatch: Seagate Momentus 5400.7 ST9640320AS, 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm
(overigens is die WD 750GB niet altijd compatibel door advanced format)

[Reactie gewijzigd door Philflow op 20 augustus 2010 20:58]

Euhm, is dit niet gewoon omdat de 1TB schijven hoger zijn dan de standaard laptop schijven? Zoek de hoogtemaat eens op?

2.5" betekend tegenwoordig niet meer alleen een laptop schijf namelijk.

Let dus goed op, laptop schijf 2.5" is niet 2.5" desktop/server schijf.

Ik verwacht dan in de default hoogte van laptop schijven meteen grootte van 500GB met 2 platters nu het grootste is wat er te krijgen is. Alles groter dan dat, of iig designs met 3 platters of meer, gaan niet passen.

Als laatste waarom het ook niet gaat werken is dat over het algemeen de schijven meer stroom trekken, aangezien deze voor een andere markt bedoelt zijn dan laptops.

De mobiebox kan er dan denk ik eigenlijk ook niets aan doen....

Voor info, zie ook wikipedia: Today, the dominant height of this form factor is 9.5 mm for laptop drives (usually having two platters inside), but higher capacity drives have a height of 12.5 mm (usually having three platters). Enterprise-class drives can have a height up to 15 mm.[36] Seagate has released a wafer-thin 7mm drive aimed at entry level laptops and high end netbooks in December 2009.

[Reactie gewijzigd door Quindor op 20 augustus 2010 21:02]

Tegenwoordig zijn er al 2 platter drives met 750GB capaciteit. Zie ook mijn bericht hierboven.
ah ja, klopt. Die je noemt is de enige uitzondering. Maar die zullen wel meer gaan komen.
Ik denk inderdaad dat je 2.5" SAS schijven hebt geprobeerd werkend te krijgen :). Als een apparaatje gemaakt is voor 2.5" laptop schijven dan gaat dat niet werkend, ook al zou het passen. Stroomgebruik is waarschijnlijk gewoon te hoog (zoals hierboven ook al stond)
Heb hier de Argosy HV-256T, is qua uiterlijk en afstandbediening gelijk aan de ICIDU, en draait zonder enig probleem met een 500 GB WD5000BEVT.

Dus ook mogelijk met een 500 GB 2.5 schijfje is geen enkel probleem.