1 review

Philips B-line 275B1H/00 Zwart

€ 281,37
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 75Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Philips B-line 275B1H/00 Zwart Review

t_captain 29 april 2021, laatste update op 30 april 2021, 453 views Product gekocht

Philips B-line 275B1H/00 Zwart

Ik heb laatst mijn thuiswerkplek een upgrade gegeven.

Samengevat: een prima thuiswerk-monitor voor een prima prijs.

Pluspunten

• Redelijk goede panel
  • Lichtsensor
  • HDMI en DisplayPort
  • Stabiele voet met draai- en hoogteverstelling
  • Veel waar voor je geld

Minpunten

• Ingebouwde speaker klinkt niet best

4 van 5 sterren (Goed)
Mijn upgrade was: exit 19.5" FHD Dell scherm, enter 27" Philips QHD.

Beide monitors hebben vergelijkbare DPI, maar het nieuwe scherm biedt dus ongeveer 35% extra ruimte in horizontale en in verticale richting. Concreet betekent het dat ik mijn mijn IDE wat vaker source code bestanden boven elkaar of naast elkaar open in aparte editor panes, in plaats van als tabs in dezelfde editor pane. Dat werkt net even sneller en prettiger omdat je minder keyboard/muis interactie nodig hebt om te wisselen.

Ik denk dat de belangrijkste conclusie is: deze monitor biedt prima value for money.

Prijs was 300 euro. Daarvoor krijg je best veel:

* 27" IPS panel
* QHD resolutie, 75 Hz refresh en 24 bit kleur
* HDMI en DisplayPort aansluiting. Beide kabels meegeleverd.
* Lichtsensor (automatisch bijstellen helderheid)
* Power sensor (automatisch dimmen als er niemand voor het scherm zit)
* Ingebouwde speaker

De panel is prettig om naar te kijken, en biedt goede kijkhoeken. Maar laten we niet overdrijven. Het is een kantoor-scherm en geen scherm voor grafische pro's. Zo is de helderheidsverdeling over het scherm net niet helemaal vlak. Als je een effen kleur afbveeldt, kun je met het blote oog verschillen in helderheid waarmenen. Maar voor de prijsklasse is dit zeker een aanrader.

Qua kwaliteitsbeleving is het een goed product. De behuizing voelt stevig aan. De voet is stabiel en heeft draai- en hoogteverstelling. De bezels aan zijkant en bovenkant zijn niet te dik. En de meegeleverde kabels voor DP en HDMI maken het af.

Tot slot nog een pluspuntje voor energiegebruik. Een monitor op een (thuis)werkplek maakt best veel uren, 18 Watt vermogen is relatief goed voor 27" QHD en de Power Sensor kan helpen om verspilling te minimaliseren.

Het zwakke punt van het scherm is de ingebouwde speaker. Ik heb hem aan een Toshiba Portege aangesloten. Dat geeft een vergelijk tussen de laptop (13" compact model in metalen behuizing, harman kardon speakertjes) en de monitor. Het geluid van de laptop is gewoon veel beter. Muziek klinkt voller en stemgeluid helderder. In vergelijk klinkt de monitor schel en minder zuiver. Wat mij betreft hadden ze deze functie weggelaten.

Samenvattend: wat mij betreft een aanrader voor standaard kantoor-toepassingen. feature set, display en kwaliteit dik in orde voor een bescheiden bedrag. Ik zou 5 sterren geven als het geluid beter klonk.
Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Philips B-line 275B1H/00 Zwart?