Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera

€ 57,48
Specificaties Draadloze binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera Review

AiR60 28 april 2021, laatste update op 28 april 2021, 1.785 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera

Compacte Wireless Camera die goed is, maar als nadeel heeft, enkel gebruikt kan worden binnen het Ubiquiti Ecosysteem (prijs is gunstig)

Pluspunten

• Compacte Camera
  • Accessoires meegeleverd
  • Prijs! (maar pas op)
  • Instelmogelijkheden
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Werkt enkel binnen Ubiquiti Ecosysteem
  • Prijs...?

Kwaliteit Score: 4
Hoi allemaal, welkom bij mijn review over de Ubiquiti G3 Instant camera!

AANSCHAFKOSTEN

Om meteen met de deur in huis te vallen! Wat een fantastische prijs voor deze camera en van een gerenomeerd merk als Ubiquiti. Slechts 25,- euro!

Wacht..., 25 toch? Helaas... die prijs is Ex BTW (7,77) en Ex Verzendkosten (12 euro) nog overheen, dus een kleine 20 euro extra. Ik was +/- 44 euro kwijt voor de camera.

Nou is 44 euro nog steeds niet veel en ik ga in deze review ook naar de kwaliteit van deze camera kijken.
Maar voor je verder leest, ga na of deze camera voor jou geschikt is.

Je hebt n.l. iets nodig om er uberhaupt iets mee te kunnen.
De Unify CLoud Key of de UDM Pro
Heb je 1 van deze 2 niet, dan heeft aanschaffen niet zoveel zin. De camera werkt enkel binnen het Ubiquiti Ecosysteem.
En om nou een Cloudkey aan te schaffen enkel voor een goedkope camera...dan zijn er betere alternatieven.

Anyway, ik ben in het bezit van de UDM Pro en heb meerdere camera's en het leek mij vooral leuk om te bekijken hoe goed deze camera nou daadwerkelijk is, zeker gezien de prijsklasse

Wat zit er allemaal in de doos...

• Camera
  • Voeding
  • USB C naar USB Kabel
  • Handleiding
  • Mount
Helemaal compleet dus!

Hij staat ook direct lekker op m'n bureau:

Groot is hij niet:

De afmetingen zijn : 74 x 44 x 43 mm

De Specs

Ook niet onbelangrijk de specificaties:
  • Afmetingen: 74 x 44 x 43 mm
  • Gewicht : 92g (inclusief mount)
  • [Sensor : 2 MP CMOS Sensor/li]
  • Lens : EFL 2.8mm, f/2.0
  • Kijkhoek : H: 111.3°, V: 58.9°, D: 133.6°
  • Nachtzicht : IR LED & IR Cut Filter
  • Compressie : H.264/MJPEG
  • Resolutie : 1080p FHD (1920x1080/16:9)
  • Maximale Framerate : 30 FPS
  • Audio : Tweeweg, er zit een luidspreker en microfoon in
  • Benodigde software : Unifi Protect

Installatie

Nu ik alles uitgepakt heb, moet hij natuurlijk geinstalleerd worden...

Volgens de handleiding:

Kwestie van inpluggen, Unifi Protect starten en klaar?

We gaan het zien...

Wat er gebeurt als de camera aan gaat, is dat hij geluid begint te maken. De Unifi Protect App herkent dat, vervolgens zet hij een BlueTooth verbinding op met de camera waarna je een WiFi netwerk kan selecteren. Hiermee kun je verbinding maken en is de installatie geslaagd!

Hier open ik de Unifi Protect app terwijl ik net de camera heb aangesloten

Vervolgens gaat hij WiFi Netwerken zoeken:

Waarna je kan verbinden met het netwerk naar keuze (sorry geen plaatje van)

Als hij verbonden is, kun je hem een naampje geven:

Vervolgens is hij klaar voor gebruik:

Instelmogelijkheden

Er zijn tal van instellingen mogelijk:
  • Stream Resolution
  • When to Record
  • Recording Quality
  • Infrared (Night Vision)
  • Adjust Camera Picture
  • Motion Algorithm
  • Reboot
  • Unmanage
Stream Resolution
Er zijn 2 mogelijkheden, 1080p en Auto 720p. Ik laat hem lekker op 1080p staan :)
When to Record
Hier kun je kiezen wanneer hij moet opnemen, b.v. alleen bij beweging, nooit of altijd...
Recording Quality
De naam zegt het al, de kwaliteit van de opnames.
Omdat ik een forse harde schijf in m'n UDM Pro heb zitten en ik de kwaliteit het belangrijkste vind, staat bij mij alles op maximaal
Infrared (Night Vision)
De instellingen voor het filmen in het donker
Wat ik interessant vind, is dat er ook een Auto functie is zonder Infrarood LED's. Ik ben benieuwd wat de kwaliteit daarvan zal zijn. Die ga ik in een later moment beschrijven.
Verder kan Infrared constant aan of constant uit worden gezet
Adjust Camera Picture
Dit laat zich raden, de instellingen van het beeld. Hier ga ik verder niet op in.
Overlay Information
In het laatste submenu zijn de instellingen voor informatie die wordt getoond zoals tijd, camera naam, logo en eventueel bitrate:

Onderaan in het scherm zijn nog mogelijkheden om :
- Volume Microfoon in te stellen
- Camera geluiden aan/uit
- Record Light (ik ga uitzoeken wat dit doet, ik vermoed wat er gebeurt als verlichting aan gaat)
- Motion Zones (waar hij op moet detecteren)
- Privacy Zones (waar hij niet op mag reageren)
- Motion Algorithm (de manier waarop motion wordt gedetecteerd)

Warmte

Ik heb de camera nu al even aan staan. Ik merk wel dat ondanks het lage verbruik van de camera hij toch best warm wordt! Handig om rekening mee te houden (ik schat in zo'n 35 graden)

Mijn eerste indruk van deze camera is zeer goed! Echter, de noodzaak moeten hebben van de producten van Ubiquti vind ik dan weer een kleine domper. De prijs maakt dat laatste dan wel weer goed. Maar ze verplichten mij hierdoor altijd bij Ubiquiti te blijven. Ik ben benieuwd of het ook mogelijk is de camera later te gebruiken (unmanage) als stand alone camera
Voor de rest, voor de prijs van 44 euro is dit een leuke binnen camera (inderdaad, hij is niet water dicht!)

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera?

Zeer mooie review, complimenten!

Heb hem vorige week ook binnen gekregen maar nog geen tijd gehad om hem aan te sluiten en te testen.
Voor het geld is het echt een leuk ding :) Ik moet alleen de boel ff opruimen voor een mooie foto :D
Bij alle andere cameras van Ubiquiti kun je RTSP/RTMP streams aanzetten (ook op de camera zelf, dus niet via de NVR). Hiermee zou je em standalone kunnen gebruiken.

Goede review, heb er ook 1 besteld voor in de hal.
Ja ik zit eraan te denken nu je dat zegt….maar hoe krijg je hem aan je netwerk gekoppeld? Kan dat zonder protect?
Bij deze camera zal dat inderdaad initieel lastig zijn omdat ie via WiFi verbind, maar alle andere G3’s zijn gewoon via SSH te bereiken (ook na adoptie) en in te stellen.

Bekabelde G3’s hebben ook een (heel simpele) eigen webinterface.