HP Envy 6032

Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

HP Envy 6032 Review

Maikelvs 27 april 2021, laatste update op 12 mei 2021, 2.782 views Product gekocht

HP Envy 6032

Een printer dat doet wat hij moet doen en er strak uit ziet! Lees de uitgebreide review voor meer informatie en voor je een 6010, 6020 of 6030 model koopt!

Pluspunten

• Ziet er mooi uit.
  • Draadloos werkt goed als de de printer na gebruik uit zet.
  • Instant inkt aanbieding.

Minpunten

• Kan verbinding verliezen als hij te lang aan staat
  • Installatie kan ingewikkeld zijn voor de Digibeet

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 5

In het algemeen maakt de printer mooie prints van foto's, tekst documenten of andere grafische afbeeldingen. Alles werkt of via de app van HP op de telefoon en de computer. De installatie kan voor een digibeet wat lastiger zijn maar eenmaal op gang heb je hier geen last meer van! HP heeft voor de 6000 reeks meerdere modellen uitgebracht. Het grappige hierin dat wat betreft de andere modellen zoals de 6010, 6020 en de 6030 helemaal geen verschil zit wat betreft de 6032. Dit alles heeft te maken met een andere aanbieding want betreft de inktaanbieding en eventuele updates die al reeds geïnstalleerd zijn, zo heeft de 6020 model alleen een instant ink aanbieding tussen de 2 en de 4 maanden gratis en de 6032 tussen de 5 en 8 maanden. Zo zie je dat bijvoorbeeld bij de 6010 en de 6020 een hogere review staat omdat deze al iets langer in Nederland uit zijn en de 6032 op het moment van schrijven de laatste versie is. Sterker nog, HP is inmiddels al bij de 6055, echter deze is nog niet in Nederland te verkrijgen. Laat je vooral niet misleiden door het feit dat een oudere reeks zoals de 6010 of 6020 hoger beoordeeld zijn want in wezen is de hardware gewoon hetzelfde. Wees dus geen dief van eigen portemonnee omdat de 20 en 30 modellen duurder zijn aangezien deze weer uit het assortiment gaan maar door reviews de vraag wat hoger ligt, en dat terwijl hier geen verschil in zit!. Bij de sommige reviews beweren ze dat de 6032 niet randloos kan printen en dat is onzin! Ik heb reeds enige tijd ervaring met de 6032 en deze print prachtige randloze foto's!
Design
De HP 6032 ENVY heeft een strak design, net zoals de andere HP 6000X ENVY modellen. Bij de 6032 model word zowel een Europees stekker geleverd als en UK stekker. De printer heeft een strak design dat niet hinderlijk opvalt als je een kamer binnen komt. De printer kan makkelijk weggewerkt worden door zijn smalle design en het feit dat het papier in een schuiflade onder de printer word gestopt. De printer geeft een moderne look and feel, op het moment dat de printer aan staat laat hij zich duidelijk zien door het oplichten van led lampjes in de printer. Bij de opstart kleurt het licht paars, lichtblauw en indien gereed zal hij dit laten weten met een subtiel melodietje en zal de kleur van de leds donker blauw tonen. Je kunt trouwens bij de instellingen de helderheid verlichting bepalen en het melodietje in volume aanpassen of uit zetten.

De aan en uit knop van de printer zit achter op de printer alsmede de knop om de printer te resetten. Aan de voorzijde bevinden zich enkele knoppen dat werken op "touch" zodat deze netjes zijn weggewerkt, de knoppen op de printer zal je in praktijk echter weinig gebruiken. De printer is niet voorzien van de display, echter alle informatie over de printer kan je makkelijk terugvinden op de app.

Installatie
Helaas heeft HP flink aan papier bespaart op het gebied van installatie. Dit kan voor sommigen een doorn in het oog zijn, HP levert meer reclamewerk mee dan informatie over hoe de printer in zijn werk gaat. In de basis word er verwezen naar de HP SMART app waarmee je het installatie proces kan voltooien. Bij aanschaf zijn er geen USB kabels aanwezig om de printer fysiek te koppelen aan een PC. Het is dus belangrijk dat je een stabiel werkende WIFI in huis hebt! Als je de HP SMART app op je telefoon hebt geïnstalleerd zal deze op zoek gaan naar je printer. Eenmaal gevonden log je je printer via de app eenmalig in op je WIFI en word je door middel van de APP geïnformeerd hoe je het papier en de inkt installeert in de printer. Ook zal je tijdens de installatie een enkele testen uitvoeren om te kijken of de printer naar behoren werkt. Na installatie zal je telefoon waarschijnlijk nog een Plug-in moeten installeren en je bent Ready-to-go.

Wanneer je printer eenmaal is geïnstalleerd kan je deze indien je de HP Smart software op je PC installeert ook terug vinden en gebruiken via je PC. Om in de geavanceerdere instelling van de printer te komen kan je via de PC in de uitgebreide instellingen komen door in te loggen op het IP adres van de printer. Dit IP adres vind je door bij de printer instellingen te kijken in de APP, hier vind je dan een IP adres zoals 192.168.XX.XXX. Indien je dit IP adres in een browser plakt kan je in te printer meer WIFI instellingen of andere zaken wijzigen. Om dit te doen heb je een Pin-code nodig, deze vind je op een sticker in de printer zelf in de ruimte waar de inktcartridges te vinden zijn.

Installatie instructie: https://support.hp.com/si-en/document/c06543480
Het gebruik
Het gebruik van de printer is relatief eenvoudig. Ik vroeg mijzelf af of ik de printer gewoon aan moest laten staan of na gebruik weer uit moest zetten. Nou gebruik ik de printer niet heel vaak dus heb ik besloten om de printer gewoon uit te zetten, ook viel het mij op dat dat de ene nacht dat ik de printer aan liet staan de blauwe leds wel heel erg op vallen, ik denkt niet dat het heel energiezuinig zou zijn om deze aan de laten staan. Wat me ook opviel is dat wanneer de printer enkele uren aan staat deze kennelijk niet meer terug te vinden is via je app of computer, dit is eenvoudig op te lossen door hem weer aan en uit te zetten. De oorzaak volgens HP zou zijn dat er meerdere signalen zoals Chromecast etc. de verbindingen op den duur kunnen verstoren. Dit geld trouwens voor alle printers van de 6000 ENVY series, geen uitzonderingen en dit verklaard de enkele negatieve reviews.

Aanvulling 4-5-2021

Ik ben er nog even in gedoken hoe het precies zit met het verliezen van verbinding tussen HP ENVY printers. Het is belangrijk om te weten dat dit probleem al inmiddels sinds 2017 speelt bij eigenlijk alle printers dat verbinding houd met Wi-FI. Het maakt dus niet heel veel uit welke printer je koopt dat verbonden is met Wi-Fi, elk model van elk merk dat via deze wijze verbinding maakt zal indien de printer altijd aan staat het zelfde probleem kunnen hebben. Tot op heden is er nog geen techniek dat dit niet heeft verholpen, of men nou een HP, Canon of ander merk koopt zal uiteindelijk dit voorval tegen komen.

Dus mijn tip: Zet de printer gewoon uit na gebruik! De printer is tevens binnen 30 seconden gewoon weer opgestart en klaar voor gebruik! Printer is relatief stil al hoor je hem natuurlijk wel als je aan het printen bent! Ook is het fijn dat dubbelzijdig printen met deze printer ook mogelijk is, dit scheelt behoorlijk wat papier indien er verslagen etc. moeten worden afgedrukt!
De HP Instant inkt service
Bij aanschaf van de printer werd mij 6 maanden gratis gebruik van instant Inkt van HP aangeboden, ik vond dat prima omdat ik dan de printer onbezorgd naar hartenlust kon testen. Op de doos stond echter een periode van 5 maanden en bij aanmelden kon ik deze 6 maanden nergens terug vinden. Na een telefoontje naar HP werd dit echter al snel opgelost en na 3 dagen waren de Inkt patronen onderweg naar mijn huisadres.

Om instant inkt te blijven gebruiken is een eigen keuze, ik print zelf niet heel erg veel dus zal na de actieperiode weer overstappen op normale cartridges. Vul aan het einde van de registratie voor de instant inkt 2 promotiecodes in:

FREEINK
btcjty

Om deze manier krijg je naast de 6 maanden nog 2 extra maanden gratis gebruik van Instant Inkt! Op deze manier krijg je nog 2 maanden gratis instant ink van HP en zit je in totaal 8 maanden onder de pannen! Daarna kan je zelf bepalen of je hier betaald mee door wilt gaan of over wilt stappen op gewone cartridges. Op het moment van schrijven zijn de 305 cartridges van HP nog relatief nieuw en zijn er nog geen namaak cartridges beschikbaar, ik gok echter dat dit gewoon een kwestie is van tijd! Ook kan je er natuurlijk voor kiezen om je inkt cartridges mee te nemen naar een inktstation om ze daar weer voordelig te laten vullen! Dat je 70% aan kosten op inkt zou besparen via Instant inkt is zeer relatief, dit haal je pas als je minstens 300 a4 foto's in hoge kwaliteit zou afdrukken wat in praktijk eigenlijk nooit voor komt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In Depth Instant Ink review
Het voordeel of nadeel van het gebruik van instant ink kan meerdere kanten op gaan. Als men enkel zwart wit teksten afdrukt zal je met een Instant ink abonnement altijd duurder uit zijn. Print je veel foto's zal je juist heel veel voordeel uit een abonnement halen. Alles is ingesteld op wat de gebruiker doet.

De proefperiode

Tijdens de proefperiode kan met tot 700 pagina's per maand printen, het maakt niet uit welk plan er gekozen is. Of je in een maand 500 foto's print of 150 reguliere prints, dit maakt tijdens je proefabonnement dus niets uit. Maak hier tijdens je proefperiode dan ook vooral gebruik van! Een veel verkeerd gedacht idee is dat wanneer je termijn afloopt en je stopt met de service dat je inkt patronen ook niet meer werken. Men denkt dat de hele printer dan geblokkeerd is. Dit klopt niet. De service werkt inclusief de verschafte inktpatronen, deze patronen blijft van HP maar men gebruikt de patronen tot zij stoppen met de service. Als de service is afgelopen stoppen de inkt cartridges ook met werken omdat deze zijn verbonden aan het abonnement. Je zult dus reguliere inktpatronen moeten kopen waarna de printer na het vervangen van de cartridges gewoon weer zal werken.

Wat betreft de inkt kan je goed letten op aanbiedingen, zoals nu (4-5-2021) heeft bol.com een aanbieding voor 305 inkt dat in voordeelbundels te koop is en een prepaid kaart geeft voor het gebruik van deze instant ink service. Creatief om gaan met acties en aanbiedingen bespaart tot slot altijd gewoon veel geld.

De Die-hard printer zal niet snel een model als de ENVY-6000 reeks kopen, dit heeft alles te maken met het feit dat er andere printers op de markt zijn die simpel navulbaar zijn en vaak goedkoper zijn in inkt gebruik. Wel is er een groot verschil in aanschaf van de printer zelf. De ENVY series zal snel tussen de 70~90 euro kosten waarbij een navulbare printer al gauw tussen de 250~500 euro. Voor de consument die gematigd print zal dan een ENVY printer snel een aantrekkelijkere keuze zijn.

Instank inkt service werkt gewoon als het zou moeten, toch zal er zoals bij elke service in het land altijd wel wat mis kunnen gaan, dit is vaak snel op te lossen met het contacteren van een klantenservice. Ik ben tot op heden tevreden met mijn mogelijkheden bij het proefabonnement.

Print kwaliteit
De print kwaliteit van de printer is gewoon hoog te noemen, alles heeft te maken met het papier dat je gebruikt en de instellingen die je ervoor hebt toegepast! Ik heb hier werkelijk geen op of aanmerkingen over, foto's zien er prachtig uit op fotopapier en afdrukken zijn gewoon haarscherp. Ik kan me ook niet voorstellen dat de hedendaagse printers slechte kwaliteit zouden afleveren.

Mocht je foto's printen en deze afwijkend van kleur vinden, bijvoorbeeld dat ze rood-tinten tonen of te verzadigd zijn is het belangrijk om te weten dat HP zijn printer instellingen altijd het vinkje "HP real life technologies" aan heeft staan.

HP real life technologies is een ingebouwde fotobewerker dat een foto of afbeelding beter tot zijn recht moet maken. Dit kan ook een nadelig effect geven indien je lekker bezig geweest bent met je eigen Photoshop en de kleuren dan ook totaal geen overeenkomsten geven. Dit vinkje is makkelijk uit te zetten, wees er vooral van bewust dat dit aanwezig is! Ook heb je met een Fotobewerker van Adobe of Coral meer toegang tot printer instellingen om je kleur nog beter tot zijn recht te laten komen.

Handig om te weten is dat deze printer dubbelzijdig kan printen en randloos foto's kan afdrukken, zo komen foto's nog beter tot zijn recht en print je met het juiste papier net zulke mooie foto's als bij de fotoshop!
HP heeft gewoon een prima printer op de markt gezet dat aan de behoefte van de hedendaagse gebruiker voldoet, niet langer is het nodig alles via de PC te moeten doen. De algemene indruk van de printer is ruim voldoende en heeft alleen als enige minpunt dat het iets ingewikkelder kan zijn voor de mensen die slechter overweg kunnen met smartphones etc. Ik ben tevreden en de komende 8 maanden print ik onbezorgd al mijn foto's die ik nog ingelijst wil hebben!

Laatste tips:

Bij het aanmelden van de Instant Ink promotie vul de actiecodes:

FREEINK
btcjty

in voor 2 maanden extra gratis instant ink service.

Mocht je lekker aan de slag willen met het afdrukken van foto's ga dan even langs de Action voor fotopapier, hier betaal je slechts 1,39 euro voor 20 vellen A4 fotopapier, haal er een papiersnijders voor een euro en je kan volop foto's afdrukken op eigen gekozen formaat! Hiermee kan je ook mooie kaarten uit printen aangezien de achterzijde ook printbaar is en er geen teksten op staan zoals fuji, canon of dat soort meuk :)

Experimenteer met de juiste instellingen voor de mooiste foto's (Schakel de HP real life technologies in en uit om te kijken wat jij het mooist vind) .

Bij verlies van verbinding open dan even de papierlade of schakel het stoom even aan en uit.

Ga bij het aanschaffen van eigen inkt cartridges op zoek naar mooie aanbiedingen, even zoeken scheelt al snel veel geld! Vaak komen er gunstigere 2 in 1 packs voorbij waarmee men veel geld kan besparen.

Bij gebruik van fotopapier haal het andere papier dan uit de printer en plaats een vel fotopapier met de glanzende zijde naar beneden in de papierlade.

Gebruik Double A als printpapier voor een mooier en beter print resultaat. Mocht je stickers willen printen kijk dan even bij 123ink voor mooi sticker papier!

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust onder deze review en ik zal ze proberen te beantwoorden! Fijne dag!

Heb jij ook een HP Envy 6032?

Met het nadeel dat de kleurencartridge een "3 in 1" model is, waardoor er altijd één kleur als eerste op is waardoor je twee andere kleuren inkt mag wegkieperen. Dat zouden ze van mij wettelijk mogen verbieden. Tweede is dat de cartridges na die 8 maanden behoorlijk prijzig zijn. Zwart in de "hoog capaciteit" uitvoering kost rond de 30 euro, de kleurenversie (ook HC) rond de 20 euro. Dat zit niet zo heel ver van de nieuwprijs van de printer. En zo te zien geen "nepinkt" te koop op dit moment. Hij zal vast prima printen, maar ik zou er met een grote boog omheen lopen op dit moment, het verdienmodel klopt gewoon niet.
Dag Houten klaas,

De reguliere cartridges zijn rond de 15 euro (305 model) en de XL uitvoeringen zijn inderdaad 30 euro. Wat ik handig vind is dat ik de 1e 8 maanden zorgeloos kan printen, men ziet vaak dat het verbruik met een printer de eerste maanden vaak hoog is, dit is vaak ook nieuwigheid. Enige tijd later zal je steeds minder foto's en materiaal printen waardoor je op een stabiel verbruik komt. Na 8 maanden gratis printen zal ik over gaan om de huismerk ink cartridges van 123ink.nl of inktweb.nl, echter weet ik niet of deze cartridges nog geaccepteerd worden. Het schijnt ook goed te doen te zijn om zelf inkt toe te voegen in bestaande cartridges als je handig bent (of je laat dit doen bij een inkt station).
Correctie, de XL cartridges zijn geen 30 euro maar 20 euro:

Een duo pack XL (Kleur en zwart kost 36 euro)

Je betaalt dan zo tussen de 36 euro voor +- 300 prints, neem dat als schatting van een gemiddeld gezin zal men bij regelmatig printen hier zo een half jaartje mee vooruit kunnen (Mits je geen student in huis hebt die om de week zijn verslagen 3x uitprint a 30 paginas etc.)
Een prima review. Mijn ervaring met een 6010e gaat nauwelijks verder dan het installeren. Dit apparaat is wat dat betreft een draak!
HP wil dat je 'm installeert met behulp van een app op een mobiel apparaat. Daarom zit er een stickertje over de USB-aansluiting (dit wordt pas aan het eind van de bijzonder summiere handleiding gemeld). De app installeren op mijn tablet was eenvoudig. Verbinding maken met de printer niet. Heel verrassend kreeg ik na een aantal vruchteloze pogingen de melding de printer met USB aan te sluiten op mijn computer met een koppeling om de juiste software te installeren. Toen is het met wat moeite alsnog gelukt. Helaas heb ik daarna via de geavanceerde instellingen WiFi en Bluetooth uitgeschakeld (nul belang bij draadloos afdrukken en scannen). En toen deed de printer dus niets. Uiteindelijk heb ik alle draadloos maar weer opengegooid bij de gedachte dat ik de printer toch handmatig uitzet waarmee draadloos ook wordt uitgeschakeld. Onbevredigend want opstarten kost nu extra lang en onbegrijpelijk omdat de printer toch al via USB met internet is verbonden. Wat dit betreft snap ik niet dat HP geen optie biedt om volledig bedraad te installeren en werken. Veel eenvoudiger. Arme senioren. Tot slot, je kunt een status afdrukken over je WiFi-verbinding. Slecht 5 kantjes A4. Waarom die niet dubbelzijdig worden afgedrukt? Nog een raadsel.
Hmm, vervelend om te horen! Ik heb gelukkig in het afgelopen jaar verder geen last van kuren gehad. Ik gebruik de printer regelmatig voor het printen van verzendlabels etc. Ik heb alleen wel eens de ervaring dat hij bij te lang aan staan soms even niet meer reageert, dan gooi ik het stroom even aan en uit en dan doet hij het weer. Ik heb een usb verbinding nooit geprobeerd. Ik gok dat HP altijd internet wilt om te checken of je cartridges wel echt van HP zijn..
Ook via USB heeft de printer contact met internet. Wanneer mijn computer wakker is heeft ie contact met internet. Ik kan alleen die papiersnijder van de Action niet te pakken krijgen. (Kost 2,99 of bedoelde je het snijwiel?)
Klopt de 2,99 hobbysnijder. De review is alweer eventjes oud, het assortiment bij de action wilt nog wel eens wisselen. Het fotopapier is echter nog wel te koop!