HP OfficeJet Pro 9012

€ 474,99

HP OfficeJet Pro 9012 Review

hjiiwab 26 april 2021, 381 views Product gekocht

HP OfficeJet Pro 9012

Fraaie printer, snel geinstalleerd. Papierlade en uitvoerlade voelen iel aan. Goede print- en scanresultaten. Iets te weinig kwaliteit voor het geld.

Pluspunten

• futuristisch uiterlijk
  • snel geinstalleerd
  • prima resultaten

Minpunten

• degelijkheid papierlade is te betwijfelen
  • veel kabaal
  • mobiele verbinding alleen met HP-account

Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 3
De eerste indruk die ik van deze printer kreeg, was dat 'ie nogal groot was. Natuurlijk had ik naar de maten gekeken, en gezien dat hij qua oppervlakte gelijk was aan mijn oude printer, en wel iets hoger, maar dat die 15 cm zoveel uitmaakte in het zicht, dat had ik niet verwacht. Maar... daar ga ik vast aan wennen.

Installeren ging vlot. Via het touch-screen kan je vrij makkelijk het wachtwoord van het netwerk invoeren, of via WPS. De cartridges installeren gaat ook makkelijk, je moet alleen beseffen dat ze niet helemaal in de houder moeten worden gedrukt, ze blijven een stuk voor de rand zitten.

Het papier vullen is makkelijk, maar daar komt mijn eerste negatieve punt. De la en het deksel zijn erg iel, zitten niet stevig in de geleiders (als die er al zitten), en komen nogal goedkoop over. Had ik iets meer van verwacht.

In de installatieprocedure zit ook een proefafdruk en kalibratie. Keurige afdruk, scannen gaat ook goed. Maar de printer maakt wel veel lawaai, (nog net geen) knarsen en dingen die schuiven, geen geoliede machine.

Scannen via de sheetfeeder/ADF gaat ook prima. Dubbelzijdig scannen gaat door het papier twee keer langs de scanner te halen. Had ik graag anders gezien, misschien had ik dan (nog) meer geld uit moeten geven.

Printen gaat vlot en netjes. Een foto op normaal papier komt er keurig uit, niet direct kwaliteit om thuis aan de muur te hangen, maar op het werk kan het prima ;).

Printen vanaf een mobiel device is ook mogelijk. Als je via de app wil printen, moet je wel een HP-account hebben. Minpuntje. Wi-Fi direct lukt wel, maar dan moet je wel naast de printer zitten om de verbinding goed te keuren.

Jammer dat de lampjes niet uit kunnen.

Al met al een keurige printer, voor (naar mijn mening) iets te veel geld.

Heb jij ook een HP OfficeJet Pro 9012?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.