Logitech G613 Wireless Mechanical (US)

€ 111,-
Specificaties Draadloos Qwerty met Logitech Romer-G Tactile switches - Bekijk alle specificaties

Logitech G613 Wireless Mechanical (US) Review

BoumaBouma 26 april 2021, laatste update op 26 april 2021, 138 views Product gekocht

Logitech G613 Wireless Mechanical (US)

Stevig, robuust voelend toetsenbord. Helaas "zingen" de veertjes van de switches luid en lang na bij toetsaanslagen. Ook matcht de layout niet met het plaatje op de doos.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Mooie vormgeving
  • Wireless mechanisch met features, zeldzaam

Minpunten

• Na-zingende veertjes
  • Te clicky
  • Layout matcht niet met plaatje

Stevig, robuust voelend toetsenbord. Zelfs de mediatoetsen voelen solide aan.

Echter: de Romer-G switches maken een (voor mij irritant) "zingend" geluid na aanslag. Dat zullen de veertjes zijn in de switches. Het viel me op terwijl er muziek aan stond, dus het volume van die geluid is significant. Ik vind de switches ook te luid (ook voor een mechanisch toetsenbord), ze zijn iig luider dan Cherry Brown switches. Voor mij zijn deze geluid klachten reden om het bord retour te doen.

Daarnaast kwam het toetsenbord in de doos niet overeen met het plaatje op de doos. In plaats van International English (brede enter met backslash er boven) was het een halve NL variant (hoge enter met backslash er naast). Voor mij ook een deal breaker want alle andere toetsenborden die ik heb zijn wel International English.

Dit is zonde, want met Cherry Brown switches en de correcte layout zou dit een topper zijn.

Heb jij ook een Logitech G613 Wireless Mechanical (US)?