OnePlus 9 (12GB intern, 256GB opslag) Zwart

€ 579,-
Specificaties 6,55" • 2400x1080 • 256GB - Bekijk alle specificaties

OnePlus 9 (12GB intern, 256GB opslag) Zwart Review

waseland 23 april 2021, laatste update op 24 april 2021, 471 views Product gekocht

OnePlus 9 (12GB intern, 256GB opslag) Zwart

Het iets kleinere broertje van de Oneplus 9 Pro is uit en na een paar dagen deze uitgeprobeerd te hebben kan ik zeggen dat dit een waardige upgrade is t.o.v. mijn Oneplus 6.

Pluspunten

• Enorm snel
  • Mooi scherm (ondanks 1080p)
  • Draadloos opladen
  • Laadsnelheid
  • Kleine camera dot t.o.v. mijn oneplus 6 notch

Minpunten

• Geen 3.5mm (mits je daar iets om geeft)
  • 1080p t.o.v. 1440p

Ik loop al een tijdje te zoeken naar een nieuwe telefoon omdat ik toch wel een 120Hz scherm, draadloos/sneller en een vlottere processor wilde en dat graag onder de 800,-. De Oneplus 9 is een uitgebreide telefoon die hier zeker aan voldoet.

Ik heb vele reviews gelezen en ik raad dan ook zeker aan om een andere review erbij te pakken als je twijfeld om deze telefoon te nemen. Voor wat ik wil uit een telefoon is deze uitstekend geschikt. Als je een snelle telefoon zoekt voor dagelijks gebruik dan schikt de Oneplus 9 waarschijnlijk prima.

Wat zit er in de doos?
  • Oneplus 9
  • 65W snellader
  • Transparant bescherm hoesje (niet het hoesje in de foto)
De upgrade van Android 10 naar Android 11 is licht verfrissend en alles reageert enorm vlot. Dit ziet er ook nog eens heel fraai uit met het 120Hz scherm.

Het is een klein beetje jammer dat het scherm niet zo donker kan worden als mijn Oneplus 6 voor in de avond/nacht. Hier zijn manieren voor om dit op te lossen met apps of dergelijke maar het was fijn geweest als dit out of de box had gewerkt. Daarentegen is de maximale brightness een stuk hoger op de Oneplus 9 en waar ik soms met de OP6 moeite had buiten is dit geen probleem bij de OP9.

De batterij gaat... denk ik ietsjes langer mee als toen ik mijn Oneplus 6 voor het eerst gebruikte (en dit vond ik toen al prima).

Met een dag normaal/veel gebruik* kwam ik met de OP9 uit op ongeveer 12 uur toen hij op 20% zat en ik hem ging opladen. Wat overigens super duper snel is met de 65Watt lader. Na een minuut of 24 zat hij weer op 98% waar mijn OP 6 met zijn 15Watt hier niet eens in de buurt komt. Al was dit voor mij ook prima aangezien ik vaak een lader bij de hand heb. Maar nu kan dit draadloos! De OP9 ondersteund namelijk QI Standard Charging op 15Watt. Voor mij een fijne toevoeging voor dit toestel.

*40% idle, 5% camera, 15% game, 20% browsen, 10% Videos, 10% Overige apps

De camera is best goed. Ik voel me niet omver geblazen maar dit had ik ondanks alle marketing ook niet verwacht. Ik ben verder ook een persoon die af en toe een kiekje maakt met mijn telefoon en daar is deze OP9 zeker geschikt voor. De foto's zijn zeker kleurrijker en scherper dan bij de OP6. Ik heb gelezenl dat bij de OP9 op een of andere manier de optical image stabilization eruit ontbreekt maar ik moet zeggen dat met de digitale stabilisatie de OP9 nog steeds gemakkelijker vanuit de hand foto's en video's maakt dan de OP6. Ik was ook zeer verrast door de foto's bij donker licht en de macro camera is een zeer leuke toevoegen voor die close up foto's

Geluid van de speakers is prima, hetzelfde geld voor de microfoon. De upgrade van mono naar stereo speakers is zeer opmerkelijk ondanks dat ik de speakers van mijn telefoon niet vaak gebruik.

Ik ben voor de variant van 256GB opslag gegaan om te voorkomen dat ik ooit geen opslag meer heb op mijn telefoon. Het is goed om te vermelden dat de storage niet intern uitgebreid kan worden.
Foto's

Main shooter:

Macro camera:

Donker (klein hoeveelheid licht):

Ultrahoek:

Heb jij ook een OnePlus 9 (12GB intern, 256GB opslag) Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.