1 review

Dell C2422HE Zilver, Zwart

€ 339,-
Specificaties 23,8" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell C2422HE Zilver, Zwart Review

Zanthr 23 april 2021, laatste update op 23 april 2021, 216 views Product gekocht

Dell C2422HE Zilver, Zwart

Deze monitor heb ik besteld voor een project voor online lesgeven om een alles in één oplossing te hebben: -Groot scherm -Dockingstation (UTP, HDMI, DP, USB poorten) -Opladen via USB-C -Webcam Dit alles werkt in principe maar opladen via USB-C lijkt niet te werken op mijn HP Pro X2.

Pluspunten

• KVM switch
  • Knoppen onder het scherm voor opnemen, volume, muten, Teams
  • Prima beeld

Minpunten

• Opladen via USB-C werkt niet op mijn HP
  • Camerabeeld niet super goed

Het probleem me thet opladen heb ik met andere USB-C monitors ook gehad. Het lijkt dus te liggen aan mijn HP. Hierdoor moet ik na een paar uur werken met mijn lader weer even opladen. Dat is echt een lastige zaak.

Wat werkt mooi?
Onder het scherm zitten knoppen voor:
  • Teams - hiermee start of open je Teams. Het LED-lampje knippert als er een notificatie is!
  • Telefoon - om gesprekken op te nemen (groene LED als gesprek actief is) of op te hangen
  • Volume up en down
  • Microfoon mute
Aan de achterkant van het scherm zit een aan/uit knop en een pookje voor het OSD. Bovenaan het scherm zit de camera + microfoon in een pop-up. Als je deze in het scherm drukt, krijg je melding dat de camera en microfoon fysiek uitgeschakeld zijn. Voor de paranoide mensen onder ons is dat een mooie functie.

Er zitten voldoende aansluitingen op de monitor zelf: Onder de boxen vind je:
  • USB-C
  • 3,5mm jack
  • USB poort
Qua verdere aansluitingen heeft deze monitor een ingebouwde KVM functie. Dat is echt erg handig. Je kunt daarmee eenvoudig switchen tussen meerdere aangesloten computers. Ook kun je een een extra DP kabel aansluiten om een tweede extra scherm te koppelen. <disclaimer: nog niet werkend gekregen>

Het liefst werk ik voor online lesgeven met twee losse schermen zodat ik op één de klas enc ommunicatie doe, en het andere scherm deel voor lesmateriaal e.d. Eén 24" scherm is daarvoor eigenlijk net te klein of de HD resolutie van 1920x1080 te laag. Voor minder ingewikkelde situaties vind ik het echter heel prettig dat ik met een 'fysieke' touchk-nop de microfoon kan muten of het volume kan wijzigen. De integratie met Teams heeft dus zeker meerwaarde!

De ergnomie vind ik dik in orde. Bij mijn andere scherm gebruik ik een monitorarm om de hoogte goed in te stellen, maar deze C2422HE heeft een monitorvoet waarop je het scherm behoorlijk hoog kunt instellen. In deze monitorpoot zit een gat om de kabels doorheen te voeren. Helaas zie je alle kabels daar wel in verdwijnen en dit oogt niet zo fraai. De monitor heeft dunne bezels. Het geheel ziet er strak uit.

In een latere update voeg ik nog toe:
  • Functionaliteit KVM
  • USB-C en opladen..
  • Doorlussen tweede monitor

Heb jij ook een Dell C2422HE Zilver, Zwart?