Samsung Galaxy Buds (Zwart)

€ 188,87
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Buds (Zwart) Review

LaurenceMeijer 23 april 2021, 275 views Product gekocht

Samsung Galaxy Buds (Zwart)

Sinds een week eigenaar van de Samsung Galaxy Buds+. De oordopjes zijn verkregen tijdens de Samsung Galaxy A72 actie. Wanneer je op zoek bent naar oortjes met goede muziek kwaliteit, dan zou ik nog even verder zoeken.

Pluspunten

• accu duur
  • Compatibiliteit met Android (Samsung)
  • Design
  • Omgevingsgeluid aan/uit zetten

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Tijdens tappen hard tik geluid
  • Kan maar één device tegelijk koppelen
  • Volume regelen moet op je telefoon
  • De buds+ zijn NIET waterbestendig

De Buds+ zijn verkregen tijdens de Samsung Galaxy A72 actie.

Geluid;
Tijdens bellen is het geluid prima. Je kan de persoon waarmee je belt goed verstaan (en zij jou ook). Ook het openemen en ophangen (dmv tap-pen op je oortje) werkt handig.
Het geluid tijdens het luisteren naar muziek is wat minder. Het is aan de schelle kant en er is weinig bas aanwezig. De oortjes zijn handig te dragen onder bijvoorbeeld gehoorbeschermers.

Bediening:
Je kan de Buds bedienen door te tippen op de oortjes of via de Galaxy Wearable app. Naast de standaard opties is het ook mogelijk om een eigen optie toe te voeren (tikken en vasthouden). Hierdoor kan je bijvoorbeeld het omgevingsgeluid aan/uit zetten. Helaas kan je niet de standaard functies veranderen.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De buds+ (en case) voelen solide aan en hebben een mooie afwerking. Helaas zijn ze niet waterbestendig waardoor het onverstandig is om ze in te hebben tijdens de regen.

Prijs / Kwaliteit:
Samsung adviseert een prijs van 149 euro (of 109 euro??) . Dit zijn de oortjes absoluut niet waard. Waarschijnlijk zijn ze daarom op diverse plekken voor 70 á 80 euro te koop. Ik ben wel blij dat ik ze gekregen heb want; ik zou dit zelf niet betalen voor dit artikel en zou tevens sneu zijn als ik dat wel had gedaan.

Overige:
Mocht je meerdere aparaten willen verbinden met je Buds dan is dit mogelijk. Maar; je kan maar één device tegelijk koppelen. Dit is wel lastig als je bijvoorbeeld thuis aan het werk bent met een telefoon en pc. Hierdoor moet je steeds switchen van device. #nietechthandig

Top? of Flop!
Als je kijkt naar de prijs, kwaliteit en opties; dan moet ik helaas zeggen dat ik niet onder de indruk ben en dat het een FLOP is. Ondanks dat e.e.a. makkelijk in te stellen is via de App is de kwaliteit gewoon niet goed genoeg. Andere bluetooth oortjes (van de zelfde prijsklasse) zijn beter.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Buds (Zwart)?

Volledig mee eens. Ook gratis gekregen bij de aankoop van mijn galaxy a52 5G, had betere geluidskwaliteit verwacht. Echter denk ik dat ze de prijs waar ze nu voor staan op zich wel waard zijn, gezien eerdere reviews die ik las had ik er toch iets meer van verwacht.

Daarnaast stond ik nogal te kijken van de enorme hoeveelheid permissies die de bijbehorende app vraagt.
Mooi ook, in die brief de verschillende waardes van de oortjes. :')

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.