Specificaties HTPC, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec New Solution NSK1480 Review

ervee 19 augustus 2010, 935 views

Antec New Solution NSK1480

Pluspunten

• Netjes afgewerkt, 80+ voeding, stil en koel.

Minpunten

• Oppassen met Moederborden met 90-graden SATA aansluitingen (zoals de MSI 785GM-E51)!

Kwaliteit voeding Score: 4
Mijn oude energy slurpende Server was aan vernieuwing toe en omdat ik de nieuwe onderdelen graag in een kleiner kastje wilde proppen heb ik deze kast gekocht. Mijn wensen waren:
  • Plat, zodat hij makkelijk in de meterkast past
  • Ingebouwde 80+ voeding
  • Stil
  • Koel (goede ventilatie)
  • plek voor 2 3,5" HDD's
Algemene beoordeling
Kast ziet er netjes uit en met de meegeleverde voetjes kan je hem makkelijk rechtop zetten. Met 1 thumb-screw aan de achterkant haal je zo de kap er vanaf. Er zit een boekje bij met wat beknopt aanwijzingen betreffende de installatie van je M/B, Harddrives e.d. en een zakje met voldoende schroeven. 2 kabelbindertjes en nog wat rubbertjes.

Bouwkwaliteit en afwerking
Kast is redelijk zwaar en voelt solide aan. Ik heb geen scherpe randjes kunnen vinden. Alleen de power knop moet je redelijk diep indrukken. Verder heeft het kastje een soort van dubbele wand waardoor het allemaal wat beter geluid isoleert.

Inbouw- mogelijkheden
Hier liep ik tegen problemen aan... Mijn nieuwe M/B (MSI 785GM-E51) heeft SATA aansluitingen die 90 graden opgebouwd zijn zodat de SATA kabels een evt. lange videokaart niet in de weg zouden zitten. Helaas zit in deze kast de HDD-bay-behuizing zo strak tegen het M/B aan dat er met geen mogelijkheid meer een SATA kabel meer in past. Zelf een 90-graden kabel niet. Ik heb met een Dremel een opening moeten maken in de HDD-bay-behuizing en onderste verwijderbare HDD-bay :Y) Daardoor kan ik die onderste HDD-bay niet meer gebruiken. Mijn 2e HDD zit nu dus in de 5,25" ruimte :) Zorg er dus voor dat je NIET een dergelijk M/B gebruikt i.c.m. deze kast!

Koelings- mogelijkheden
Boven de CPU zitten 2 fans en in de HDD-Bay nog 1. Hier zitten 3 losse molex stekkers aan dus je kunt die onafhankelijk van elkaar gebruiken. Ook zit er voor elke fan een schakelaar voor Low, Med of Hi snelheid. De voeding zuigt luit van buiten aan, maar loost voor een klein deel zijn warme lucht in de kast.

Vormgeving
Strak kastje, verder geen poespas.

Installatie- gemak
De 5,25" bay kan je omhoog "flippen" en hij kan er zelfs gemakkelijk uit. De HDD's zitten elk in een losse bay die je gemakkelijk elk met 1 thumb-screw los kan halen en er uit kan tillen. Handig.

Met net 100 Euro een prima prijs voor een nette kast met ingebouwde 80+ voeding.

Heb jij ook een Antec New Solution NSK1480?

Goede review, thanks! Ik ben voor hetzelfde doel ook opzoek naar een dergelijk kastje. DIt wordt em..