ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC

€ 2.217,93
Specificaties Max. 1,89GHz • GDDR6X • 3x DP, 2x HDMI - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC Review

Koozwad 22 april 2021, laatste update op 22 april 2021, 400 views Product gekocht

ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC

Mooie en snelle kaart. Topkwaliteit. De beste 3090 maar ook 1 van de duurste.

Pluspunten

• Super snelle kaart.
  • Zeer mooi.
  • Hoge kwaliteit.
  • Koelt goed, zeker voor zo'n stroomvreter.

Minpunten

• Veel coil whine met dit model.
  • Heeft nieuwere voeding nodig om problemen te voorkomen.
  • Armoury Crate om LEDs aan te passen is een ramp.
  • Zeer duur.
  • Ondersteuning van ASUS moet beter kunnen.

Heb jij ook een ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090 OC?

Vraag & Aanbod

Goedmorgen Koozwad,

Heb je de kaart al ge-undervolt?
Wat is je max clockspeed bij 0.737V?

Was ik even benieuwd naar, ik heb zelf een 3090 Frostbite en haal 1740mhz bij 0.737V.

Groeten Niels

[Reactie gewijzigd door Niels van Wooni op 12 juli 2021 10:38]

Hoi Niels,

Geen 0.737 geprobeerd maar 0.850V was ongeveer het laagste dat ik hem kon krijgen om hem op 1950 te draaien. Ik hou de clocks het liefst zo hoog mogelijk, maar zonder over de fabrieksgrens te gaan. Temps zijn best goed, altijd onder de 71 dus heb ook weinig reden om hem verder te undervolten.

Groeten,
Koozwad
Nog een toevoeging: als fans hoog draaien is er een raar geluid alsof een fan ergens tegen aan loopt(ratelend geluid). Na wat zoeken blijkt dat dit vaker voorkomt met de Strix 3090, en mogelijk andere Strix 30XX kaarten.