ASUS ZenWiFi AC (CT8) Zwart, set van 2 stuks

€ 262,57
Specificaties WiFi-ac • 3-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

ASUS ZenWiFi AC (CT8) Zwart, set van 2 stuks Review

RodeVreNewbie 22 april 2021, laatste update op 22 april 2021, 273 views Product gekocht

ASUS ZenWiFi AC (CT8) Zwart, set van 2 stuks

Op zich een leuke set met een goed bereik. Alleen instabiel via de wifi backhaul waardoor de set regelmatig opnieuw opgestart moet worden, net als ik daar niet op zit te wachten.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Snel bij een goede connectie

Minpunten

• Instabiel
  • Moeizame cashback via Asus

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Deze Zenwifi gekocht in november 2020 om een beter bereik te krijgen op de bovenverdieping zonder kabels te hoeven trekken. De wifi backhaul zou dit moeten kunnen verzorgen.

Bij de aankoop gebruik kunnen maken van een cashback actie van Asus. De cashback vraagt nogal wat geduld omdat de betaling pas na 90 dagen plaatsvindt volgens de voorwaarden van de actie. Na ruim 100 dagen was de €100 nog niet betaald en hebben we met wat moeite de juiste afdeling gevonden. Daarna binnen een week alsnog de cashback ontvangen.

De verbinding via de wifi backhaul was de eerste maand prima maar is daarna regelmatig instabiel. Daarbij wordt de 5ghz backhaul verbroken en zoeken de satelieten elkaar via het 2.4 ghz kanaal. Na herstarten vinden ze elkaar meestal wel weer via de backhaul. Dit moet ik regelmatig herhalen. Het is vooral lastig als ik in een Teams meeting zit en de verbinding ineens hapert.

De satelieten staan maar 2m uit elkaar, de basisunit op de benedenverdieping en de uitbreiding op de 1e verdieping daar rechtboven met de verdiepingsvloer daartussenin.

Als de connectie goed is heb ik een prima verbinding binnen de maximale bandbreedte van mijn abonnement. Werkt het niet dan is het moment vaak waardeloos en moet ik herstarten.

Heb jij ook een ASUS ZenWiFi AC (CT8) Zwart, set van 2 stuks?