LG 27UL500-W Wit

€ 249,-
Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • AH-IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 27UL500-W Wit Review

AdB 21 april 2021, laatste update op 21 april 2021, 415 views Product gekocht

LG 27UL500-W Wit

Prima scherm. Oogt sjiek en modern. Had ik veel eerder moeten bestellen.

Pluspunten

• wit
  • prima beeldkwaliteit
  • inclusief kabels

Minpunten

• geen boxen
  • niet in hoogte verstelbaar

Voor thuiswerken was ik op zoek naar een scherm voor standaard thuiswerken.
Ik wilde een 27" dus was in principe op zoek naar een QHD scherm.
Vrouwlief wilde echter een wit scherm met een 'mooie voet' en deze voldeed eigenlijk als enige daaraan.
Prijs was met 230 euro ook prima.

Op mijn werk schakel ik de tweede schermen bijna altijd uit. Door de vorige reviewer was ik wat beducht voor het 4K scherm en de kleine lettertjes (scaling problemen). Dat blijkt geen enkel probleem. Zet de scaling op 150% en je houdt effectief QHD over.
In Windows kun je prima dit scherm op 150% zetten en je laptop scherm op 125% zetten (ik had vooraf geen idee of en hoe dit zou werken).

Ik werk in de zorg en de meeste applicaties die daar gebruikt worden 'lopen nogal wat achter'. Ook dit blijkt geen probleem. Zowel EPIC als HiX draaien prima. Zelfs een obscuur programma als SAS Enterprise Guide schaalt prima (redelijk old school). En dan is zo'n groot scherm wel heeeeel fijn. Sterker nog: ik werk inmiddels liever thuis dan op het werk achter een 1920*1080. Je hebt veel meer overzicht.

Mijn werk laptop stuurt het scherm zonder problemen aan: goede hub in de USB-C en vervolgens via een Display Port naar het scherm. Mijn privé laptop is wat minder krachtig en die moet wat harder werken lijkt het (fan slaat aan). Die kan ook alleen via HDMI 1.4 dus zou die op 30Hz moeten zitten. Persoonlijk merk ik geen verschil met de Display Port. 'Vroeger' in de tijd van de CRT beeldbuizen zag ik het knipperen van een scherm wel (het verschil tussen een 50 en 60 Hz monitor was voor mij mega), maar misschien zijn mijn ogen slechter geworden.

Het scherm is prima instelbaar door middel van een joystick onder het scherm. Out of the box vind ik 'm prima..Ik vind het een strak en stijlvol ding dat prima voldoet aan standaard office zaken.

Als ik kritisch mag zijn: de 550 variant heeft wel een in hoogte verstelbare voet. En daarnaast zitten de aansluitingen recht naar achteren. Ik had het handiger gevonden als ze naar beneden gericht waren. Een USB hub is altijd handig, maar dat heeft deze dus niet.

Heb jij ook een LG 27UL500-W Wit?