1 review

Zalman ZM-SF140, 140mm

€ 17,90
Specificaties 29dB bij maximaal 1.500rpm - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM-SF140, 140mm Review

Dabien 21 april 2021, 189 views Product gekocht

Zalman ZM-SF140, 140mm

Mooi design, maar dat is ook alles.

Pluspunten

• Fraai design
  • Mooie RGB

Minpunten

• Luidruchtig
  • Breekbaar
  • Weinig luchtverplaatsing

Luchtverplaatsing (max) Score: 2
Luchtverplaatsing (min) Score: 1
Geluid (max) Score: 1
Geluid (min) Score: 3
Een tijdje was ik op zoek naar een mooie RGB exhaust fan voor mijn systeem. Eigenlijk wilde ik een Corsair ML140 RGB, maar die waren of niet te krijgen, of veel te duur. Aangezien ik in het verleden eigenlijk altijd CPU koelers van Zalman gebruikte, viel mijn oog uiteindelijk op deze SF140.

Ik zal niet zeuren, ik wist op basis van de specs al wel dat het niet de allerstilste fan was, maar toch was ik teleurgesteld. Zonder de low-noise adapter was hij in het geheel niet onhoorbaar te krijgen, aangezien de minimale draaisnelheid dan rond de 900RPM zat. Met de adapter was hij op lage snelheden wel stil, maar verplaatste hij bijna geen lucht. Het frameloze ontwerp hielp daar ook niet echt bij.

Over het frame gesproken, het doorzichtige kunststof op de poten brak meteen zodra ik er een schroef door probeerde te draaien. Je vraagt je af of Zalman deze fans wel eens heeft gemonteerd in een kast. De RGB effecten vanuit de hub zagen er wel mooi uit, dat was ook een beetje de USP van deze fans.

Al met al teleurgesteld. Ik was gewend dat Zalman stille koelers maakt, maar dat is blijkbaar verleden tijd. Deze SF140 is wel mooi, maar doet niet waarvoor je hem eigenlijk koopt, namelijk koelen.

Heb jij ook een Zalman ZM-SF140, 140mm?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.