Samsung Galaxy A42 5G (4GB ram) Zwart

€ 339,-
Specificaties 6,6" • 1600x720 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy A42 5G (4GB ram) Zwart Review

Wouterie 21 april 2021, 966 views Product gekregen

Samsung Galaxy A42 5G (4GB ram) Zwart

Een vlot toestel maar ik vind h'm foeilelijk.

Pluspunten

• Vlot
  • Past nog in mijn hand
  • Goede foto's

Minpunten

• Vrij lang model
  • Lenzen/camera's steken uit
  • Vingerafdruksensor is beetje traag

Ik mocht van (of voor) mijn werk een nieuw toestel uitkiezen. Dat zijn dan weer de voordelen van thuiswerken denk ik. Mijn huidig privé toestel is een Xiaomi Mi A1, dus die gebruik ik maar als referentie.
Wat mij opviel tijdens het uitpakken is dat het toestel minder breed is dan ik had verwacht. 6.6 inch vind ik vrij fors voor iets wat ik in mijn broekzak prop dus ik was een beetje angstig, maar dat valt wel mee. Het is wel een vrij lang toestel maar omdat het prima in mijn handen past heb ik daar niet echt last van.
Het toestel start vlot op, werd voorzien van een zwik updates en na een paar uur was ik helemaal up and running.
Mijn Mi A1 is een Android One toestel, dus vrij kaal zeg maar. Samsung doet daar niet aan. Vanaf de eerste seconde komen de verschillende Samsung apps en promoties oppoppen. Daar heb ik echt een hekel aan! Nee, ik hoef geen McAfee beveiligingssoftware, VPN trail gedoe en Samsung community geneuzel! Gelukkig is er aardig wat te verwijderen en uit te zetten.
Ik kreeg er een suf hoesje bij en dat blijkt nog nodig te zijn ook! Het toestel kan namelijk niet eens plat op tafel liggen. Aan de achterkant zit een blok met wat lenzen en lampjes en dat steekt dus uit. Dat lijkt mij nou niet echt een goede keuze met het oog op krassen en stoten. Goed, dat is dus op te lossen met een hoesje. Blijft wel dat ik van mening ben dat je een toestel ook goed en veilig moet kunnen gebruiken zonder extra zaken aan te moeten schaffen.
De vingerafdruksensor zit aan de voorkant, onderin, achter het scherm. Bij mijn Mi A1 zit het aan de achterkant. Ik heb een soort van beweging die ik maak, als een revolverheld, wanneer ik mijn telefoon uit m'n zak vis en meteen ontgrendel met mijn wijsvinger aan de achterkant. Dat kan niet meer, maar aan de voorkant werkt het op zich ook prima. De sensor is wel een stuk trager zeg! Bij de Xiaomi hoef ik h'm maar aan te raken en het is goed, de Samsung wil at langer aangeraakt worden. Ook dat is vast een kwestie van wennen.
Al met al ben ik best tevreden over het toestel. Ik loop er nu pakweg twee dagen meer rond en het bevalt me wel. Het scherm vind ik prettig, het leest goed in het licht en de verhoudingen zijn prima. Als ik nu mijn oude toestel pak dan ziet het er daar toch minder goed uit.
Wat betreft bereik lijkt het erop dat ik 'wat streepjes' minder heb hier. Mijn oude toestel lijkt toch een beter bereik te hebben. Ik zit nu dual-sim met T-Mobile van de zaak (slecht bereik) en KPN privé (goed bereik) en mijn Xiaomi gaf net bij KPN uitstekend bereik. Ach ja, het kan verkeren. Oh ook wel lollig is dat bij KNP 5G staat! Mochtie willen!

Heb jij ook een Samsung Galaxy A42 5G (4GB ram) Zwart?