Canon Pixma TS6350 Zwart

€ 119,79
Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma TS6350 Zwart Review

guillaume 20 april 2021, laatste update op 20 april 2021, 2.440 views Product gekocht

Canon Pixma TS6350 Zwart

Compacte printer met no-nonsense design, waarbij een zeer cleane installatie mogelijk is wat betreft actieve netwerkservices en drivers/software (kies "MP Drivers v1.02"). Door de rush op printers in het afgelopen jaar is de prijs wel flink verhoogd.

Pluspunten

• Compact no-nonsense design
  • Prima minimalistische bediening
  • Geen app nodig voor installatie
  • Extra netwerkservices (Bonjour etc.) uit te schakelen
  • Cleane drivers (kies "MP Drivers v1.02")
  • Goedkopere inktpatronen prima te vinden

Minpunten

• Menustructuur wat verwarrend
  • In prijs gestegen (zoals voor alle printers nu geldt)

Drivers en stabiliteit Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 3
Als opvolger van de TS6250 (goed getest door HW.info) hoop ik op goede printresultaten, maar het is moeilijk vergelijken voor een eindgebruiker. Ik heb twee jaar geleden de bestelling van de TS6250 nog afgebroken, omdat er toen nog geen fatsoenlijke alternatieve inktpatronen beschikbaar waren. Dat was qua comfort ook het wachten waard, want geen front-klep, een beter design is erg prettig. Ook gewoon nog twee invoerlades hebben blijkt tegenwoordig alleen nog besteed aan de ietwat luxere modellen.

Clean

Ik ben zeer tevreden en positief verrast over hoe clean deze printer nog in te richten is: alle overbodige netwerkservices (WSD, Bonjour, LPR, LLMNR, IPP, PictBridge) zijn uit te schakelen, evenals het automatisch zoeken naar firmware updates. Ik heb alleen nog RAW geactiveerd, de rest staat uit. Met deze set-up werkt ook de Android-app nog.

Qua software is het "MP Drivers v.1.02"-pakket erg clean (geen telemetrie, productregistratie etc.), iets wat wellicht niet geldt voor de "Driver setup package". Ik verwacht dat de meeste mensen geneigd zijn die laatste te downloaden, maar daar heb ik mijn vingers niet aan gebrand.

Bediening

De menustructuur op de printer zelf is ietwat verwarrend door de vele lagen en het meerdere malen voorkomen van dezelfde instelling in verschillende submenu's. De WiFi-registratie is prima zonder app te doen met WPS of door even het wachtwoord handmatig in te vullen.

Vanwege het massale thuiswerken lijkt er een run op printers te zijn geweest, waardoor de prijzen enorm zijn gestegen. Gemiddeld zie ik verschillen tussen de €30 en €60 t.o.v. anderhalf jaar geleden, wat voor sommige apparaten een verdubbeling van de prijs is. Ook deze printer kon ooit nog voor €85 worden aangeschaft. Voor mij was de aanschafprijs €112 (+27), maar als deze printer weer - net als mijn MP500 - 14,5 jaar meegaat, dan zul je mij niet horen klagen.

Alternatieve inktpatronen zijn o.a. op Amazon prima te vinden: ik heb nu twee XXL-sets + 2 extra XXL-zwartpatronen zonder slechte reviews voor €42.

Aanvullende info

Bij de review van Excorio behoeven de negatieve punten mijns inziens wat uitleg:
  • Het handmatig invoeren van een WiFi-wachtwoord verliep naar mijn mening uitstekend Je hoeft dit maar 1x te doen, dus ik zie het probleem niet als dat een minuut duurt. Middels WPS verliep de registratie op het netwerk ook vlekkeloos.
  • Ik ken geen printers die automatisch de uitschuiflade intrekken bij het automatisch uitschakelen. Er kan immers nog papier op liggen en daar zou dan weer een aparte sensor voor nodig moeten zijn. Bij het handmatig uitschakelen vraagt de printer (indien gewenst) inderdaad of de uitvoerlade moet worden ingeschoven, maar die "dubbele bevestiging" is wel gewoon 2x dezelfde knop. Zie het als een dubbelklik, niet zoveel aan de hand dus. Je kunt die vraag ook gewoon uitschakelen (waardoor het uitzetten van de printer nog maar 1 druk op de knop is) en de lade dan zelf terugduwen.

Heb jij ook een Canon Pixma TS6350 Zwart?

bedankt voor de review, ik heb er zojuist een besteld ter vervanging van mijn oude mg5350, die steeds storingsmeldingen geeft.
Top, veel plezier ermee! :)