Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Philips Streamium NP2900 Review

rutger75Newbie 19 augustus 2010, laatste update op 27 augustus 2010, 803 views

Philips Streamium NP2900

Pluspunten

• Goed geluid
  • eenvoudige bediening
  • goede prijs-kwaliteit verhouding
  • makkelijke toegang tot alle muziek op je server

Minpunten

• langzame connectie met internet radiostations
  • af en toe vastlopen als opnieuw wifi connectie gemaakt wordt

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de NP2900 nu twee dagen in bezit, gekocht voor 159 euro op Neckermann.com. Na aanzetten worden automatisch een aantal instellingsstappen doorlopen. Koppeling aan mijn wifi netwerk verliep vlekkeloos. Ik heb een freecom dual drive network center met ingebouwde (Twonky) uPnP mediaserver. Koppeling hiermee verloopt eveneens vlekkeloos en mijn muziekcollectie op de server is direct te benaderen.
Het luisteren van internetradio werkt ook goed, maar heeft als nadeel dat het soms wel tot 30-40 seconden duurt voordat de koppeling met de betreffende zender is gemaakt. Dit verschilt per zenderkeuze. Radio 538 duurt erg lang.
Ik heb de NP2900 in een woonkamer staan van ca 30 vierkante meter. Het geluid is overal in de kamer goed te horen en doet eigenlijk niet onder voor de bestaande stereo installatie. Geluid is vol en ondanks dat de speakers relatief dicht bij elkaar liggen hoor je een 'brede' stereo sound. Kortom ik ben zeer tevreden tot nu toe en overweeg zelf om een tweede apparaat te kopen voor op de slaapkamer.

Heb jij ook een Philips Streamium NP2900?