Dell XPS L502x (FCG02NL)

Specificaties 15,6" • 1366x768 • 500GB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

Dell XPS L502x (FCG02NL) Review

journeymanny 19 april 2021, 197 views Product gekregen

Dell XPS L502x (FCG02NL)

Oudje, maar met zó'n geluid. Daarom al als multimediastation nog het gebruiken waard.

Pluspunten

• Geluid, nog niet zo goed gehad!
  • Zie andere reviews ;-)

Minpunten

• Zie andere reviews ;-)

Oudje op de kop getikt 2021. Upgraden met een snellere processor en SSD lukt alleen als je zo'n 40 schroefjes verwijdert (en weer terugzet) - volledige demontage , maar goed mogelijk. Met een I5-2540 upgrade en 4GB extra die ik toch nog had liggen draait hij nog mooi snel op W10. Maar, verrassing: wat een geluid! De JBL speakerset slaat volgens mij alles van die tijd (en later), ik heb géén laptop gehad met zo'n geluid.

Aleen al daarom is hij nog de moeite waard om te gebruiken als multimediastation - geen extra luidsprekerset nodig

Ook de NVidiavideokaart is nog steeds ondersteund. Daarom nog prima voor (oudere) games.

Heb jij ook een Dell XPS L502x (FCG02NL)?

Ik heb zelf in 2010-2011 de L702X gekocht.

Intel(R) Core(TM) i7-2720QM CPU @ 2.20GHz
16GB RAM
Later zelf een SSD erin gestopt (kunnen 2 SATA 2.5 Inch HDD's in)
nVidia Gforce GT555M zit erin met 3GB RAM.
17" paneel is 120Hz (uit 2010! Eat that Samsung/LG etc).

Ik heb 'm nu via HDMI op mijn Samsung QE55Q95T aangesloten @1920*1080p@120Hz.
Superstrak beeld.

Deze laptop maakt herrie (fan) vanaf dag 1, wat ik best wel storend vind, maar ok...
Qua performance is deze laptop nog steeds sneller dan mijn Dell Latitude 5511 van 2020.
In Cinebench verslaat de XPS17 (L702X) deze gewoon.... LOL

Ben er erg blij mee (geweest), maar wil nu toch wel een andere laptop.
Alleen dat is best een zoektocht, zeker als je een 17" zoekt, met een normaal keyboard erop + numpad.
Eentje waarbij je cursortoetsen fullsize zijn en niet "compressed" qua formfactor.
Daarnaast zoek ik ook losse Page Up/Down Home + End keys, die niet alleen via ALT+SHIFT+FN achtige combinaties nodig hebben.

Dit is wat het nu is:

En helaas durven de meeste laptopfabrikanten gewoonweg niet meer een mooie keyboard te maken voor een laptop zoals de oude XPS 17 'm had.

Dell heeft met de nieuwe XPS15+17 teveel een MacBook willen namaken en ik haat ze ervoor.
Dit keer geen Dell meer voor mij.

[Reactie gewijzigd door toxict op 19 april 2021 12:51]