Microsoft Surface Book 3 i7-1065G7 (15", 32GB, 1TB SSD, Qwerty) Platinum voor bedrijven Review

tfro71 19 april 2021, laatste update op 19 april 2021, 248 views Product gekocht

Matige laptop voor dit geld. Met name het losmaken van het scherm werkt niet goed.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • gewicht
  • scherm

Minpunten

• Langzaam
  • Power control
  • Omschakelen tablet / fysiek

Prima laptop die niet zwaar is, een aardige accuduur heeft en vooral gewoon lijkt op een normale laptop met wat extra's.
Ik heb de i7 met 32gb geheugen dus dat zou voldoende moeten zijn om nooit enige vertraging te merken.

Het scherm is lekker scherp en nauwkeurig. Het kan de vergelijking met een retina scherm van de macbook pro retina 15"prima aan.

Als tablet werkt dit apparaat ook erg goed alleen is een 15" best wel een hele grote tablet. Daar heb ik bewust voor gekozen maar weet niet of ik dat opnieuw zou doen.

Maar er zitten wel een paar enorme problemen aan deze laptop. Door het duale concept hebben ze er ook twee videokaarten in zitten en hier begint de ellende. Heel vaak is de nvidia kaart niet te vinden, je moet dan de laptop opnieuw starten (dat was toch een w95 oplossing) en dat is geen garantie dat hij alsnog je scherm vindt. je blijft dus met lage resolutie tegen je mooie scherm kletsen.
Het locken en unlocken van de tablet is niet stabiel, vaak werkt het wel maar niet altijd. mechanisch werkt het perfect maar het is net of de software niet altijd doorheeft of hij nu wel of niet gelocked is.
Voor deze prijs moet het gewoon altijd werken.
Het probleem van de videokaart komt ook ergens uit dit lockprobleem omdat het blijkbaar voor de laptop niet helder is of hij nu wel samen met zijn scherm is of niet.

Het mechanisme om vermogen te regelen bestaat uit drie stappen: aan, uit, een beetje in het midden. Hoe windows de powersettings kiest is onduidelijk maar je weet eigenlijk wel zeker dat hij altijd een lagere modus kiest ondanks energie instellingen etc.

Samengevat: prima laptop maar je kunt er niet op rekenen dat alles gewoon altijd werkt en je niet ergens opnieuw het hele apparaat moet opstarten.

Heb jij ook een Microsoft Surface Book 3 i7-1065G7 (15", 32GB, 1TB SSD, Qwerty) Platinum voor bedrijven?

Je klacht over tablet (ont)koppelen met basis lijkt mij terecht.

Ik heb zelf 5 maanden de 15" versie (met 16 GB iets lagere specs), maar heb hier totaal geen problemen mee.
Dus wellicht toch een defect model.

Ik heb ook nog sinds ong. 4 jaar een Surface Book gen 1, die wel regelmatig klaagt over niet juist gekoppeld te zijn. Dat was bij dat model een vaker gemelde klacht. Alleen vanwege een basismodel zonder aparte grafische kaart, had dat voor de werking geen gevolgen.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.