Harman Kardon Citation 200 Zwart

€ 325,-
Specificaties Mono met Bluetooth/WiFi (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

Harman Kardon Citation 200 Zwart Review

AWeirdo 16 april 2021, 683 views Product gekocht

Harman Kardon Citation 200 Zwart

Ik heb het product nu welgeteld 4 uur in bezit. En ik kan niet wachten om hem retour te sturen! Mijn advies? Pik hem een keer op voor 50,- op marktplaats. Dan krijg je waar voor je geld!

Pluspunten

• Mooi uiterlijk

Minpunten

• Alles

Muziekweergave Score: 1
Film/gameweergave Score: 2
Basweergave Score: 3
Mid- en hoogweergave Score: 1
Via jijbuis was mijn oog gevallen op de citation 200. Niet al te gek duur, en op papier (en volgens de betaalde reviewers) een puik apparaat met goed geluid. Voor EUR325,- op de kop geslagen bij onze blauwe jongens en direct de volgende dag in huis.

Allereerst de installatie van dit apparaat. Die is er. Je moet voordat je blauwetand kan gebruiken eerst de speaker via google home installeren. Dit is 2021... dat zou toch niet moeten? Ieder zelfrespecterend apparaat hoort wat mij betreft plug en play te zijn. Als speakers van onder de EUR100,- dit kunnen is het toch te slecht voor woorden dat deze speaker dat niet kan.

Dan over de verbinding, deze is gewoon slecht. Waar mijn JBL Flip 4 (een 3 a 4 keer goedkoper apparaat) overal en nergens de verbinding kan vasthouden heeft deze box na een metertje of drie al regelmatig storingen en verliest soms zelf helemaal de verbinding. Zowel op Wifi, als bluetooth. In die paar uur dat hij aanstaat (ik heb hem echt even de tijd gegeven om mij over te halen) heb ik hem minsten 6x opnieuw moeten aanslingeren. En dan ligt mijn telefoon er praktisch op en de router er bijna in.

En dan natuurlijk waar het om gaat! Het geluid, dit moet dan toch op zijn minst top zijn!?

Vergeet het maar. Het is waardeloos. Als je niets gewend bent dan klinkt dit misschien op het eerste gezicht erg goed. Maar dat is illusie. De donkere klanken zijn prima. Maar al snel besef je jezelf dat deze alles overheersen en de mid en highs niets voorstellen. Het klinkt allemaal maar chaotisch en ongebalanceerd. Regelmatig vallen instrumenten weg in de achtergrond die juist op de voorgrond horen en dat verpest toch wel alles.

Heb jij ook een Harman Kardon Citation 200 Zwart?

Zonder equalizer waar je de bas kan temmen ben ik het volledig met je eens. Ook dat HK zich er met Bluetooth 4.2 van af maakt is belachelijk natuurlijk. Via Wifi ben ik ook heel vaak het signaal kwijt, via Bluetooth nog niet gebeurd.
Ik heb daar helemaal geen last van, ook in de tuin niet. De speaker doet het altijd goed bij mij. Ik ben dan ook erg tevree. Wat veel mensen niet weten is dat je de bas en de treble trapgwijs kunt instellen.
Ik ben een leek maar heb wel kennis van techniek en het lezen van gebruikershandleidingen, Of je met een slechte infrastructuur hebben wat betreft wifi, of je moet een hoog begaafde muziekkenner zijn, anders is dit een super apparaat. De bassen en hoge tonen laten zich goed genoeg regelen afhankelijk van de behoefte. Ik ben het een beetje bue dat slechte reviews me bijna laten leiden om een dergelijk goed apparaat bijna niet te kopen.
Ik begrijp je 2e review niet? Ben je een bot? Je had deze vorig jaar al, dus hoe bedoel je dat je je bijna had laten leiden?