LG 43UN700-B Zwart

€ 582,-
Specificaties 42,5" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • - Bekijk alle specificaties

LG 43UN700-B Zwart Review

Wakoeki 16 april 2021, 454 views Product gekocht

LG 43UN700-B Zwart

De prijs leek al een beetje te mooi on waar te zijn, en helaas was dat ook zo.

Pluspunten

• 43 inch voor de prijs van een 34 inch
  • Enorm veel werkruimte
  • Stabiel

Minpunten

• Groot bureau nodig ivm optimale kijkafstand en diepe voet
  • Eigenlijk te groot voor een plat scherm
  • Tekst niet scherp
  • BGR pixel layout

Gekocht als vervanging van mijn 34 inch LG widescreen van een paar jaar oud. De prijs leek al een beetje te mooi om waar te zijn, en helaas bleek dit ook zo te zijn en kon dit scherm qua tekstkwaliteit niet tippen aan mijn oude monitor. Waarschijnlijk komt dit door de iets lagere DPI en de BGR pixel layout. Zelfs na veel experimenteren met de Better Cleartype Tuner kreeg ik tekst niet goed scherp, terwijl dit scherm toch voornamelijk gericht is op productiviteitsdoeleinden. Om deze reden is het scherm retour gegaan en ben ik mijn huidige monitor meer gaan waarderen. Toch maar even doorsparen voor een betere 43-incher (die, om eerlijk te zijn, toch ongeveer twee keer zoveel kost als dit scherm) of een extra 34-incher voor erbij.

Bouwkwaliteit was verder prima. Aandachtspunt is wel dat het scherm zo groot is dat je er niet te dicht op moet gaan zitten. Door de diepe voet neemt het scherm ook vrij veel plek in. Mijn bureau van 80cm diepte was eigenlijk al iets te ondiep, dus een dieper bureau of het scherm ophangen aan de VESA mount is al snel nodig. Ook denk ik dat een scherm van deze afmeting prettiger werkt als het gekromd is.

Door de lage prijs krijgt dit scherm toch net een voldoende, maar voor dagelijks gebruik (thuiswerken) is het minder geschikt.

Heb jij ook een LG 43UN700-B Zwart?

Vraag & Aanbod

Bedankt, Dat deze monitor BGR was wist ik niet (en ik heb hem zelf).
BGR kun je wel instellen met een registry tweak:
in regedit zoeken naar PixelStructure. Die vond ik in:
Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Avalon.Graphics\DISPLAY1
dit DWORD moet 1 zijn voor RGB en 2 voor BGR.
En misschien ten overvloede: dit lost het probleem op

[Reactie gewijzigd door 2004billy op 26 april 2021 09:46]

Fantastische toevoeging 2004billy!
Als ik het goed begrijp, zal na deze tweak elke BGR monitor betere cleartype tekst verkrijgen zoals standaard RGB monitors?
Ja. Microsoft programma's doen er aan mee, maar google chrome helaas niet.
Volgens mij ontdekt "adjust cleartype text" inmiddels zelf in het eerste keuzescherm RGB vs BGR. In dat eerste scherm heb je twee mogelijkheden, Kies je links dan is het RGB, kies je rechts dan is het BGR. je kunt altijd even nakijken in de registry of het inderdaad goed ingesteld is.