ASUS ROG Strix X570-E Gaming

€ 302,46
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X570 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Strix X570-E Gaming Review

SwaffelSmurf 16 april 2021, 200 views Product gekocht

ASUS ROG Strix X570-E Gaming

Heb dit moederbord van Asus nu ruim een jaar in gebruik i.c.m. een Ryzen 3900XT en sinds kort met mijn nieuwe AMD 6900XT. Prachtig moederbord van uitstekende kwaliteit.

Pluspunten

• BIOS Flashback
  • WiFi 6 + Bluetooth
  • 2.5 Gigabit Ethernet
  • Geen los IO-shield meer
  • RGB

Minpunten

• BIOS update noodzakelijk

Layout Score: 5
Dit is mijn tweede Asus moederbord. Hiervoor i.c.m. een Intel processor. Nu de overstap gemaakt naar AMD. Ik was zeer tevreden over mijn eerste Asus moederbord, vandaar ook weer de keuze gemaakt om voor Asus te gaan.

Nieuw uit de doos werd mijn Zen 2 processor niet direct ondersteund. Toch wel jammer dat er meteen een BIOS flash nodig was. Gelukkig heeft Asus een BIOS FlashBack poort toegevoegd waardoor dit proces eenvoudig uitgevoerd kon worden en mijn Zen 2 processor herkend werd. Eén van de grote voordelen vind ik toch wel dat je door een BIOS update ook Zen 3 processoren kunt gebruiken. Je hebt dus geen nieuw moederbord nodig om je processor te upgraden naar een nieuwe generatie.

Het moederbord is erg compleet uitgerust en is van uitstekende kwaliteit. Ondersteuning voor WiFi 6 en Bluetooth, een 2.5 Gigabit Ethernet poort, geen los IO shield meer. Na ruim een jaar in gebruik ben ik nog steeds dik tevreden met mijn aanschaf. Er worden regelmatig nog nieuwe BIOS versies gereleased met nieuwe features als ondersteuning voor Zen 3, Resizable BAR en performance- en stabiliteitsupdates.

#CategoryProduct
1MuizenRazer Deathadder V2
1Geheugen internXPG Spectrix D60G AX4U3200316G16-DT60
1VoedingenAsus ROG Thor 850W
2Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB

Heb jij ook een ASUS ROG Strix X570-E Gaming?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.