Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X570 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

De redactie van Tweakers heeft nog geen review van de Asus ROG Strix X570-E Gaming. Bekijk hieronder de review van onze collega's van Hardware Info.

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
pclinde 8 juli 2019 Product geleend

Asus ROG Strix X570-E Gaming

De Asus ROG Strix X570-E Gaming is helemaal bij de tijd samen met Ryzen 3000. Vanuit het X570 chipset krijgen we toegang tot PCI-e 4.0 en nog meer USB plezier. De toevoeging van een 2.5G ethernetpoort en Intel AX200 module maken je gereed voor WiFi 6.

Pluspunten

• Veel features en connectiemogelijkheden.
  • X570 met PCI-e 4.0 en meerdere USB 3.1/3.2-poorten.
  • Realtek RTL8125G 2.5G ethernet poort.
  • Intel AX200 module (WiFi 6/802.11ax)
  • Actieve fan om de chipset te koelen nauwelijks hoorbaar.
  • Nette RGB-implementatie samen met vier AURA-headers.

Minpunten

• Stevige prijs.

LazarusLongNL 20 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Een betaalbare X570 moederbord zonder compromissen? Ik denk van wel! Met alle belangrijke features die je kan wensen. 8x USB 3.2 gen 2! Wifi 6 onboard! 2.5ghz+1ghz ethernet? tot 4400mhz memory? 2x M.2 PCI 4.0 x4? ZEKER! dit en een strak uiterlijk! Elke euro waard!

Pluspunten

• Net uiterlijk, hoge kwaliteit ontwerk.
  • Pre-mounted IO met strak/duidelijke print.
  • Wifi 6 & 2,5ghz + 1,0ghz Ethernet.
  • 8x USB 3.2 A (gen2) 1x USB 3.2 C (gen2)!
  • Goed geplaatste Fan Headers, onboard header voor aio!
  • Tot wel 4400mhz memory speed!

Minpunten

• Onboard RGB niet heel indrukwekkend.
  • PCI-E x16 Lane 1 blokkeert toegang tot m.2 heatshield.
  • Frontpanel jumpers amper leesbaar (RTFM tho…)

Layout Score: 5

J.Paenen 14 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

De Asus ROg Strix X570e is een zeer uitgebreid en luxe gamingmoederbord van hoge kwaliteit en een stoer uiterlijk. Hij is prijzig maar futureproof wat hem de hoge aanschafprijs meer dan waard maakt. De X570e is het kloppend hart voor iedere Game PC.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Stoer uiterlijk
  • Uitgebreide mogelijkheden

Minpunten

• Prijzig, maar de moeite waard

Layout Score: 5

StanTop 24 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

x570 strix E-gaming is een moederbord zonder enige nadelen. Komt met alle voordelen van x570 zoals PCI-e 4.0, veel USB-3.2gen2 poorten, 2,5Gbps ethernet, bluetooth 5.0 en wifi 6. Goed op te overclocken. Zeer futureproof. Omdat het een strix model is, heeft het een wel degelijk goede BIOS.

Pluspunten

• Hoge bouwkwaliteit
  • Asus aura sync
  • 2,5Gbps Ethernet
  • Voorgeïnstalleerd IO schild
  • Goede BIOS
  • Stille chipset fan
  • POST-codes

Minpunten

• Maar 2 m.2 aansluitingen
  • Stevige prijs

Scantrakz 21 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Moederbord met mooie looks en uiteraard het belangrijkste: alle features die je nodig hebt. Asus bios werkt ook erg fijn. Gekocht als voorbereiding op de zen 3 CPU's van amd. De chipset fan is gelukkig stiller dan verwacht.

Pluspunten

• PCI-e 4.0
  • Bios
  • RGB

Minpunten

• Forse prijs, maar alle X570 mobo's zijn aan de prijs

dennisvank 8 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Fijn moederbord overal, persoonlijk vind ik de bios van Asus erg prettig werken. Ook te looks zijn prima in orde, niet te overdreven RGB. Geen problemen ondervonden bij de installatie, bios geupdate en gaan. Het enige waar ik mijn twijfels bij heb is de armory crate functie.

Pluspunten

• RGB niet overdone
  • WIFI-6
  • Prijs na cashbacks
  • Erg stabiel

Minpunten

• Tijwfels over Armory Crate

Macley 3 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Decent mobo, qua design is het een mooi ding met genoeg functies. Armoury software is slecht, werkt meestal niet goed. Bios tijd was eerst 25s na update 13s. B550 kan misschiens net iets beter zijn als je voor RGB gaat, anders goedkoopste x570 doet het prima.

Pluspunten

• Design
  • Features
  • Chipset (duh)

Minpunten

• Beetje prijzig
  • Bios moet echt worden geupdate
  • Software is bager

balarina 31 augustus 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Een luxe ATX moederbord met uitgebreide en up to date mogelijkheden.Komt goed uit de benchmarks, is echter niet heel energiezuinig. Het moederbord is uitermate geschikt voor de ryzen AMD 3000 serie. Verder kan die mijn crucial balisstix RAM 3600mhz goed handlen. Op naar veel gameplezier.

Pluspunten

• Ready to go met ryzen 3000
  • Wifi 6 AX2000
  • Design (persoonlijk)
  • PCIe 4.0 support
  • 128gb ram support

Minpunten

• Prijzig, maar met cashback en dying light 2 promo een uitstekende deal
  • Energieverbruik

YoungStarDC 28 mei 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Uitstekend X570 moederbord met veel connectiviteitsopties, een goede stroomvoorziening en een uitstekende BIOS. Wordt gebruikt in combinatie met een Ryzen 3950X en 3600mhz RAM. Voor de RAM waren er wat modifcaties nodig aan de voltages, maar verder niks te klagen!

Pluspunten

• Connectiviteit
  • Stroomvoorziening
  • Bios
  • PCIE Gen 4

Minpunten

• Prijzig

F3Nd3R 5 mei 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Een zeer fijn en stabiel moederbord die in een open kast niet misstaat. De feature-set is uitgebreid en voldoende om mij de komende jaren te voorzien. In combi met een 3700x en in de toekomst allicht een 3950. XMP met een flare setje werkte ook direct goed. Erg tevreden!

Pluspunten

• Stabiel en fijne BIOS
  • XMP (DOCP) zonder issues
  • ‘Future-proof’ features

Minpunten

• De RGB is niet als wit in te stellen

lucasvl 2 mei 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Een heel mooi moederbord, is ook zeker mooi icm andere aura componenten! €300 is zeker veel geld, maar je krijgt er wel veel voor terug!

Pluspunten

• Mooie verlichting
  • 2 M.2 aansluitingen
  • Q-code

Minpunten

• Ik mis iets speciaals voor een moederbord van €300, maar ik weet niet wat...

Slumb 21 april 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Een prachtig moederbord. Na een half jaartje erg tevreden mee! Heeft m;ij voor geen problemen gezorgd.

Pluspunten

• Mooi design
  • Handige BIOS
  • Veel USB ports

Minpunten

• Duur
  • Wit op moederbord is meer licht blauw

Jornzor 12 februari 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Leuk bordje altijd asus gehad! Tevreden over het bord. Mooi design. Prima temps. Chipset fan nauwelijks hoorbaar. Drivers prima behalve de chipset drivers. De nieuwste drivers geven veel problemen. Wordt Hopelijk snel gefixt.

Pluspunten

• Mooi design
  • Gemakkelijke bios update
  • Prima temperaturen
  • Future proof

Minpunten

• Drivers voorals de nieuwste geven performance problemen.
  • Vrij prijzig

thepeet 28 december 2019 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Na 30 mee hobbelen in deze wereld, hecht ik mij niet meer zo aan reviews en testen. Ik weet na zoveel jaar wel wat het duurzaamste en beste product is. Het gaat bij mij niet om tierelantijnen maar om stabiel en betrouwbaarheid! Dit board is future proof voor >5-jaar speelplezier!

Pluspunten

• Future Proof
  • Duurzaam
  • Stabiel / betrouwbaar
  • Efficiente Layout
  • Laatste WiFi inovatie
  • Perfect Geluid
  • Compleet Geleverd
  • Lang en goed support van Asus

Minpunten

• Geen

Iruk1981 15 december 2019 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Het is een moederbord waar je veel op kwijt kan. Ik heb gekocht in de cashback actie, hierdoor was het nog een betaalbaar X570 bord. Bios kan geflashed worden zonder dat de PC compleet hoeft te zijn

Pluspunten

• Veel aansluit mogelijkheden
  • Bios flashen
  • Armoury crate software

Minpunten

• Duur

Jeroen30 10 november 2019 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Mooi degelijk x570 Moederbord met solide VRM's en memory support, 1GB, 2.5GB LAN en WIFI 6. Helaas niet goedkoop. Had aanvankelijk een Gigabyte eaorus x570 Elite maar deze heb ik teruggestuurd vanwege blackscreen bij booten in 99% van mijn pogingen. Asus werkt gewoon meteen.

Pluspunten

• Alles werkt gewoon ook XMP memory
  • Uitgebreid bios
  • WIFI 6

HackingDutchman 23 augustus 2019 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Fraai bordje, heeft zelfs RGB verlichting erop, leuk in een dichte kast xd. Vooral gekocht om de stroomvoorziening, aantal Sata poorten en goede audio. BIOS is nog wel een aandachtspunt, heb de recentste draaien, maar nog steeds niet alle voltages goed voor CPU en RAM, dus handmatig instellen.

Pluspunten

• Stroomvoorziening
  • aantal Sata poorten
  • aansluitmogelijkheden algemeen
  • handig BIOS flashen
  • 2 ethernet poorten + wifi
  • chipset fan nog niet gehoord
  • Audio

Minpunten

• Geen native PS/2 poort
  • Tot op deze dag nog geen fatsoenlijke BIOS voltages. Dus handmatig bijstellen.

Gonthorian 10 augustus 2019 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Een prachtig bord, maar niet zonder zijn problemen!

Pluspunten

• Mooie RGB
  • Goede bouwkwaliteit en functies
  • Er zitten een Post Code en debug LEDs op
  • Uitstekende BIOS
  • Voldoende poorten op de achterzijde

Minpunten

• RGB headers buigen erg snel
  • Mijn GPU (MSI GTX 1070 Gaming X) werkte niet goed zonder een firmware update
  • Niet compitabel met Intel 600p SSDs
  • Aura Sync synchroniseerd niet vanuit stand-by
  • Hynix RAM geeft problemen
  • M.2 SSDs (de)monteren is onhandig

Muna34 8 augustus 2019 Product gekocht

Asus ROG Strix X570-E Gaming

Waarschuwing: Kijk heel erg goed welke bios je flashed als je hem flashed. De nieuwste bios heeft de mijn moederbord i.c.m 3800x gebricked. Ik moet hem terug gaan sturen. Ik krijg Q code 07 en hij komt niet eens tot de post. Dus bios recovery werkt ook niet.

Pluspunten

• een pluspunt

Minpunten

• een minpunt

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Asus ROG Strix X570-E Gaming?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite