Zalman VF700-AlCu - Reviews

Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-AlCu Review

LuPo 28 mei 2006, laatste update op 28 mei 2006, 1.131 views

Zalman VF700-AlCu

Pluspunten

• Koelvermogen
  • Makkelijk te monteren
  • Duidelijke handleiding
  • Stil op 5v

Minpunten

• Op 12v hoorbaar, niet storend(mijn mening)
  • Neemt een AGP/PCI/PCI-E slot in beslag

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Specificaties
Klik > Zalman vf700 AlCu pagina

Geluidsproductie (min/max)
Op minimaal voltage(=5v) is de Zalman nauwelijks tot onhoorbaar. Mijn HDD komt er in ieder geval nog boven uit, samen met mijn boxed AMD Koeler die binnenkort vervangen wordt door de 7000B AlCu. Op 5v koelt hij al beter dan de standaardkoeler dus daar heb ik hem op staan. ;)

Installatiegemak
De engelstalige handleiding die je erbij krijgt is zeer duidelijk. Neem wel even rustig de tijd om het in elkaar te zetten. Vooral het verwijderen van de standaardkoeler ging bij mij niet heel gemakkelijk. Daarintegen ging de installatie van de Zalman juist heel makkelijk. Let er wel op dat het slot onder je videokaart onbruikbaar wordt.

Compatibiliteit
De VF700 AlCu past op heel veel kaarten. Als je wilt weten of hij ook op die van jou past moet je hier even kijken.

Modbaarheid
Er valt niet echt veel te modden.

De prijs/kwaliteitsverhouding van de VF700 AlCu is zeer hoog. Aangezien de koperen versie maar 2 graden idle/stressed scheelt met deze koeler zou ik altijd voor deze gaan. De meerprijs ten opzichte van de koperen versie is namelijk nog wel wat.

hier en hier

Heb jij ook een Zalman VF700-AlCu?

Bijna zelfde specs als ik. Alleen iets sneller.
Een groot nadeel vind ik dat hij nogal een stofhapper is. Je blijft hem schoonmaken. Deze ervaring heb je nog niet. Maar dat is een nadeel. Verder leuke cooler :)
Hoe krijg je dat weer schoon later dan? :)
Stofzuiger, compressor? eraf schroeven en onder de kraan? XD
Vijf jaar later komt er een keer een reactie. Lol! ;)