HTC Wildfire Wit Review

b00ster 18 augustus 2010, laatste update op 18 augustus 2010, 4.609 views

HTC Wildfire Wit

Pluspunten

• Snel en betrouwbaar
  • De prijs
  • Compleet
  • Simpel in gebruik en door de software heel veel mogelijkheden

Minpunten

• De accuduur

Let op!: omdat ik deze telefoon net heb is de review niet heel uitgebreid.
Ik zal binnenkort een update doen... :)

Sinds deze maand beschik ik over de witte HTC wildfire. Tijd voor een review! :P
Dit is mijn allereerste smartphone en moet zeggen dat ik vanaf dag een al onder de indruk ben! :*)
Ik zal de punten: Featureset, Bereik, Accuduur, Gebruiksgemak, Design, Bouwkwaliteit en afwerking, Stabiliteit & betrouwbaarheid, en Prijs stuk voor stuk doorlopen in deze review.

Featureset:
De telefoon wordt geleverd met: de Wildfire zelf, een USB kabel, een USB verloopstukje voor het opladen van de telefoon, een headset, en diverse handleiding(kjes). Dit alles in een bescheiden klein doosje! ;)
Software is online te downloaden en een uitgebreide handleiding is ook online te vinden... ;)
De HTC wildfire is een budget telefoon van HTC die echter wel erg luxe wordt geleverd. De telefoon beschikt
over o.a. GPS, WI-FI, en een 5 megapixel camera. T.o.v. een zachte prijs is het dus een telefoon die zijn geld waard is, en die ook nog eens met een 1 jaars abonnement (of verlenging) helemaal gratis is! :*)

Bereik:
De telefoon heeft een goed bereik, ik heb hier verder geen op of aanmerkingen op.
Daarnaast is de speaker erg helder en duidelijk t.o.v. mijn andere mobiele telefoons! :)

Accuduur:
De accuduur is het enige wat me tegen valt bij de HTC wildfire. Deze gaat bij normaal gebruik (met de Internet Dataverbinding aan, GPS+WIFI uit) ongeveer 2 dagen mee. Ik zet de dataverbinding daarom uit als ik deze niet gebruik, hiermee red ik ongeveer 3 a 4 dagen... :)

Gebruiksgemak:
Het toestel is een verademing t.o.v. andere touch telefoons die ik heb gehad. De touch werkt perfect, en de software (andriod 2.1) loopt voortreffelijk! :9
Andriod heb je snel onder de knie, en hierna is het genieten van de mogelijkheden die worden aangeboden.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De bouwkwaliteit van het toestel is zeer goed, hij voelt solide aan, en is netjes afgewerkt.
Je voelt de kwaliteit direct wanneer je het toestel vast hebt, ook op dit punt ben ik zeer onder de indruk! :*)

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
De stabiliteit van de software is prima, en met andriod 2.2 om de hoek kan dit alleen nog maar beter worden. Qua betrouwbaarheid is het (tot zover) dus ook meer dan in orde!

Prijs:
De prijs maakt dit toestel zeer intressant! Nog nooit heb ik voor deze prijs zo'n compleet toestel gezien.
Daarnaast zal het voor veel mensen (waaronder ikzelf) een goede instapper zijn in de wereld van andriod! Helemaal top dus! :*) :*) :*)

Ik gebruik deze telefoon op het HI netwerk met HI-eindeloos online.
Als jullie nog vragen hebben dan beantwoord ik deze graag! :9

Heb jij ook een HTC Wildfire Wit?

Ik zit er aan te denken om deze telefoon ook te kopen, zou je mij kunnen vertellen hoe goed de browser het doet, en of filmpjes op YouTube kijken ook een beetje snel gaat op deze telefoon? Want het lijkt mij inderdaad een heel mooi instapmodel smartphone, voor een zeer goede prijs!
Het browsen op deze telefoon gaat zeer goed (mijn eerste telefoon waarop ik daadwerkelijk internet, dus kan het helaas niet vergelijken met een andere telefoon).
Qua snelheid is het oke, maar dit hangt natuurlijk van verschilende factoren af.
(Welke verbinding je hebt, en hoe je aan het browsen bent 3G of WIFI)
De youtube applicatie werkt perfect! het laden gaat redelijk snel, en hiermee ben ik nog geen problemen tegen gekomen. :9

Grt b00ster!
Dit alles in een bescheiden klein doosje! ;)
Kijk je sd kaart is goed na er is een mapje waar ook software opstaat + handleiding in het Nederlands en wel.. Voor de rest netjes
Quit the smile-use!

Verder een wat bepertke review, je kunt er veel meer over kwijt denk ik. Met wat aanpassingen kan dit best een aardige review worden over een aardige phone.
Ik heb de telefoon net, ik zal de review uitbreiden indien ik het toestel langer in gebruik heb... :) (I love smileys! :*) )
de wildfire heeft nog geen update naar 2.2 gehad (ik in ieder geval niet)
Ik heb onlangs gelezen dat HTC Froyo niet beschikaar zal maken voor de wildfire.
Hallo,,

Ik heb deze telefoon ook en ik wacht nog steeds op Android 2,2.
Ik heb er niet veel vertrouwen in, en volgens mij las ik een artikel hier dat HTC geen nieuwe android maakt voor bestaande apparaten.
Aardige review, alleen net iets te veel smileys.
Nog een vraagje zo'n 2 weken later. Heb je inmiddels al Android 2.2 op je telefoon staan, en hoe prettig werkt dit op de Wildfire?

[Reactie gewijzigd door Kartmans1 op 5 september 2010 18:01]

Je had denk ik beter even kunnen wachten met het schrijven van een review. Eerst steeds stukken schrijven en als concept opslaan. En als je denkt dat je hem volledig hebt, hem uitgeven. Nu krijg je van de meeste mensen maar 1 of 2 sterren voor je review, terwijl je hem als volledige review 3-5 had kunnen verdienen.