Conceptronic CLLMEASYWL Review
Had een muis nodig om lekker mee te muizen op m'n eee-pc. Gezien ik al een tijdje zocht naar iets leuks, kwam ik van de week deze muis tegen voor het respectabele bedrag van 7,20 euro. Geen geld, zelfs als het niet zou bevallen. De muis werkt draadloos, via een usbstickje wat onder Linux direct wordt herkend als een USB input device. Plug and play, en zo hoort het ook.
De muis heeft zeven knoppen (scrollwiel, en 5 losse knoppen). Waar ik niet te spreken over ben is dat je niet kunt klikken met het scrollwiel, en alleen met het knopje wat er direct onderzit. Dat is niet zo handig. Zeker niet als je het vaak gebruikt om te plakken onder Linux.
Verder ligt de muis lekker in de hand en is de resolutie subliem, lekker fijn heen en weer over...
Pluspunten
Ligt lekker in de hand Snel muizen Gladde onderkant Draadloos
Minpunten
Geen 3e muisknop op de standaard plek Erg fel lichtje 2x AA nodig Muis trekt batterijen leeg, maar gaat niet uit
Eindoordeel
Had een muis nodig om lekker mee te muizen op m'n eee-pc. Gezien ik al een tijdje zocht naar iets leuks, kwam ik van de week deze muis tegen voor het respectabele bedrag van 7,20 euro. Geen geld, zelfs als het niet zou bevallen. De muis werkt draadloos, via een usbstickje wat onder Linux direct wordt herkend als een USB input device. Plug and play, en zo hoort het ook.
De muis heeft zeven knoppen (scrollwiel, en 5 losse knoppen). Waar ik niet te spreken over ben is dat je niet kunt klikken met het scrollwiel, en alleen met het knopje wat er direct onderzit. Dat is niet zo handig. Zeker niet als je het vaak gebruikt om te plakken onder Linux.
Verder ligt de muis lekker in de hand en is de resolutie subliem, lekker fijn heen en weer over het scherm heen. Maar misschien zou het ook wel handig zijn om de parameters even in X te tunen zodat je niet op een gebiedje van 4cm^2 zit te muizen. Verder vind ik de voetjes lekker glijden over m'n bureau.
Update: na meer dan een week gebruik heb ik toch wat min puntjes ontdekt. Batterijen gaan niet meer dan een week mee. En duidelijk ook onder tolereerbaar voltage. Dit resulteerde op mijn systeem dat batterijen die opeens nogmaar 1V waren, onder load(!) de muis 10x zo langzaam lieten bewegen. Load weg: muis snelheid terug. Dat was best vreemd, er zit immers geen draadje tussen de muis en het systeem. Soms heb ik ook het idee dat er power save in springt terwijl ik aan het muizen ben.
De muis heeft zeven knoppen (scrollwiel, en 5 losse knoppen). Waar ik niet te spreken over ben is dat je niet kunt klikken met het scrollwiel, en alleen met het knopje wat er direct onderzit. Dat is niet zo handig. Zeker niet als je het vaak gebruikt om te plakken onder Linux.
Verder ligt de muis lekker in de hand en is de resolutie subliem, lekker fijn heen en weer over het scherm heen. Maar misschien zou het ook wel handig zijn om de parameters even in X te tunen zodat je niet op een gebiedje van 4cm^2 zit te muizen. Verder vind ik de voetjes lekker glijden over m'n bureau.
Update: na meer dan een week gebruik heb ik toch wat min puntjes ontdekt. Batterijen gaan niet meer dan een week mee. En duidelijk ook onder tolereerbaar voltage. Dit resulteerde op mijn systeem dat batterijen die opeens nogmaar 1V waren, onder load(!) de muis 10x zo langzaam lieten bewegen. Load weg: muis snelheid terug. Dat was best vreemd, er zit immers geen draadje tussen de muis en het systeem. Soms heb ik ook het idee dat er power save in springt terwijl ik aan het muizen ben.
Beoordeel deze review:
:strip_icc():strip_exif()/u/28525/oog.jpg?f=community)