Motorola Moto G9 Power Groen

Specificaties 6,8" • 1600x720 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G9 Power Groen Review

Bram_H67 14 april 2021, 473 views Product gekocht

Motorola Moto G9 Power Groen

Formaat van de telefoon is echt groot. Kwaliteit camera is niet slecht maar kan zeker beter. Accu is echt het belangrijkste plus punt van deze smartphone, en is excellent. Met de bij geleverde lader is de accu snel vol genoeg om weer te gebruiken. Bijgeleverde software is relatief standaard android.

Pluspunten

• Grote accu
  • Relatief standaard android
  • Software toevoegingen hebben nut
  • Meegeleverd hoesje

Minpunten

• Formaat onhandig groot
  • Camera bump
  • Holepunch selfiecamera

Ondanks dat het formaat van de telefoon echt groot is, is dat het enige echte min punt. Kwaliteit camera is niet slecht maar kan zeker beter, en de camera bump is merkbaar aanwezig, maar wordt met het meegeleverde hoesje goed weggewerkt. Ik ben zelf geen fan van notches of holepunch camera's en vindt dit een echte afleiding in het beeld, maar dat is mijn smaak.

Accu is echt het belangrijkste plus punt van deze smartphone, en is excellent. Met de bij geleverde lader is de accu snel vol genoeg om weer te gebruiken, en de accu kan bij veel video gebruik nog steeds meer dan een dag mee. Ik heb de accu nog geen enkele keer meer dan 80% opgeladen en ben aan het eind van de dag nog niet onder de 30% gekomen.

De bijgeleverde software is relatief standaard android, met handige Motorola extra's die echt iets toevoegen zoals bijvoorbeeld schudden met je telefoon voor het activeren van de zaklamp of camera, iets wat terugkerende Motorola gebruikers zullen herkennen als ze het eerder hebben gebruikt. Zelf maak ik hier sinds de moto G5 gebruik van en ben hier toen al snel aan gewent geraakt. Bij het gebruik van andere smartphones mis is dit een beetje. Opmerkelijk is dat de QR scan functie die in de camera app bij de moto G7 zat dit keer ontbreekt (ik heb de G8 niet gehad dus ik weet niet hoe dat bij dit model zat) en is iets dat ik af en toe wel mis, vooral nu QR codes meer gebruikt worden voor het ophalen van bijvoorbeeld menu's in verband met de hygiëne en het verspreiden van een bepaald mensen virus.

Al met al vind ik het toch een geweldige telefoon voor een niet al te hoge prijs. De prijs/kwaliteit ratio is zoals elke telefoon uit de Moto G lijn ontzettend hoog, en ik kan niet anders dan het aanbevelen.

Zelf ben ik begonnen bij de Moto G3, heb ik een familielid de G4 aangeraden, zelf overgestapt op de G5 en G7 en het familielid is overgestapt op de G6. Ik ben altijd al tevreden geweest met de moto G-lijn en uit ervaring weet ik dat ze ongeveer 2 jaar mee kunnen gaan.

Heb jij ook een Motorola Moto G9 Power Groen?