1 review

MSI GP66 Leopard 10UG-026NL

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI GP66 Leopard 10UG-026NL Review

ScreamGT 13 april 2021, laatste update op 13 april 2021, 321 views Product gekocht

MSI GP66 Leopard 10UG-026NL

Mooie strakke laptop welke robuust aanvoelt en fantastische performance geeft!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Prestaties (3070)
  • Toetsenbord
  • MSI Dragon Center

Minpunten

• Vingerafdrukken
  • Bloatware

Van een desktop naar een notebook... waar dien je dan voor te gaan? In mijn geval was een upgrade naar de 3xxx videokaart serie een must, ik gebruikte namelijk al voor een langere tijd een GTX1070 van MSI.

Na wat zoeken uiteindelijk bij de MSI GP66 Leopard 10UG-026NL uitgekomen.

De laptop functioneert zoals deze zou moeten tijdens het surfen en filmpjes bekijken, niet heel spannend. Dankzij het Dragon Center kan je de fans zo instellen dat deze volledig stil blijven. Iets wat mij zou irriteren is het geluid van die dingen tijdens het doorlezen van je mail. Maar ook tijdens Netflixen blijft deze braaf geruisloos haar werk doen.

Dan het gamen :D De prestaties liegen er in ieder geval niet om. De volgende games speelt de MSI moeiteloos af:

Cyberpunk 2077 (ultra >60fps en met Raytracing ultra 55fps, en ja niet in de stad, daar ben ik namelijk nog niet geweest.)
RDR 2 (high >55fps)
GTA V (hoogste settings >80fps)
ANNO 1800 (>ultra >60fps)

Het geluid daarentegen is erg aanwezig tijdens het gamen. Gelukkig speel ik veel met oordopjes in, dus hoor ik er zelf erg weinig van. Ga er in ieder geval vanuit dat de laptop geluid maakt tijdens het games ;) De fans doen gelukkig wel hun werk, de temps lopen bij mij niet hoger op dan 86 graden Celsius.

Vingerafdrukken zijn helaas snel aanwezig op het chassis, jammer want ik kan mij er kapot aan ergeren. En waarom zou je zoveel stickers plaatsen op zo'n mooi chassis. Het weghalen duurde ook erg lang, omdat de lijmresten bleven zitten.

Bloatware is ook een dingetje bij MSI. Norton en O365 staan voor geïnstalleerd. Bij een product als deze van +€2000,- mag je toch verwachten dat dit niet hoeft?

Accuduur is t.o.v. zijn rivalen wat aan de matige kant. Nu zal dit in mijn geval niet veel uitmaken, ik heb de laptop vooral aangesloten op het net. En wanneer ik hem losmaak zal ik hooguit 3 á 4 uur zonder zitten.

Conclusie vooralsnog: zeer tevreden.

Heb jij ook een MSI GP66 Leopard 10UG-026NL?