Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB Review

Charx 18 augustus 2010, 828 views

Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB

Pluspunten

• Zeer Zeer goedkoop
  • Veel ruimte

Minpunten

• Maakt veel lawaai bij groten bestanden schrijven

Het is geen uitgebreide review maar wil alleen even wat kwijt over de geluidsproductie.

Geluid productie

Natuurlijk zijn er verschillende factoren zoals de resonantie van de kast en met wat voor schroefjes hij bevestigd zit (plastic of metaal). In mijn geval zit die ge´nstalleerd in een aluminium behuizing met metalen schroefjes.

Het betreft een HTPC in de huiskamer dus een beetje stilte is wel gewaardeerd.

Bij normale benadering van de harde schijf zoals het openen van grote bestanden of mappen open e.d. is er niks aan de hand. Maar zodra ik mijn downloads aanzet en hij download of als ik grote bestanden kopieer dan begint de harde schijf flink te keer te gaan. Met metalen schroefjes en een aluminium behuizing wordt dit geluid dan nog eens extra versterkt en trilt het over in de kast.

Nadat ik hem weer uit de kast had gehaald hield ik hem in mijn hand en leek er niks aan de hand te zijn. Tot dat ik weer mijn downloads aanzette en leek het net een kermis attractie die constant veel snelheid maakte en abrupt geremd wordt.

Hierna kwam ik er achter dat mijn behuizing nog een geheim plastic 3.5" huizing had bedoeld voor een floppy disk. vanwege dit deze zwevende plastice behuizing maakte hij wat minder lawaai tijdens het downloaden maar helaas nog steeds merkbaar. Als ik nu de andere reviews lees merk ik dat er niet veel lawaai afkomt dus het zou zomaar kunnen zijn dat mijn HDD het binnen een half jaar begeeft als dit het geval is zal ik deze review weer verwijderen.

Hij maakt veel herrie tijdens grote bestanden schrijven echter is dit wel erg afhankelijk waar en hoe je hem monteert in de kast. Is die zwevend en plastic schroefjes en rubberen randen zal het uiteindelijk wel meevallen.

Heb jij ook een Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1,5TB?