Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2

€ 165,-
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2 Review

spamsmurf 13 april 2021, laatste update op 14 april 2021, 114 views Product gekocht

Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2

Prima moederbord met haast niet te overtreffen prijs/prestatie. Zeer makkelijk in te bouwen en stabiel. Enige issue dat er was betreft het bluetooth device dat opeens verdwenen was. Dit is op te lossen door de power los te halen en even geduld te hebben.

Pluspunten

• Zeer compleet
  • AX/Bluetooth
  • 2e M2 koeler
  • Nette prijs
  • Stabiel

Minpunten

• Bluetooth issue (eenmalig)
  • Geen foutcode leds

Moederbord is veel waar voor je geld. Ik wilde een moederbord met een aantal features:

- Optische uitgang
- Interne USB-C header
- B550 chipset
- 4 Geheugenslots
- 2.5Gbe LAN

Bonus bij dit moederbord:

AX wifi (nog niet in gebruikt maar wel voorbereid op de toekomst)
Bluetooth (werkt prima met mijn Sony koptelefoon)
2e M2 koeler

Dan is er nog redelijk wat keuze maar de prijs/prestatie van dit moederbord is haast niet te verslaan. Enige nadeel dat in reviews genoemd wordt is het ontbreken van enige vorm van led's met foutcodes. Gelukkig werkte het moederbord bij mij zonder problemen.

Inbouwen ging zonder problemen en Gigabyte levert ook netjes een blokje voor je power, reset en powerled mee waarvan ik dacht dat alleen Asus dat had. Voor bluetooth is wel de antenne nodig maar dan is het bereik ook wel prima.

Enige issue dat ik ervaren heb is het verdwijnen van het bluetooth device. Dit is eenmaal gebeurt en is een bekend probleem dat gerelateerd zou zijn aan de algemene usb problemen met de chipset. Na het volledig afkoppelen van de stroom en even geduld ziet Windows het device weer. Volgens sommige zou het probleem ook opgelost zijn door het uitzetten van CSM. Dat heb ik uitgezet en ik wacht het af.

Update 14-4-2021: Het uitzetten van CSM heeft niet geholpen.

Heb jij ook een Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2?