QCY T1C (Zwart)

€ 12,50
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

QCY T1C (Zwart) Review

stefanv 12 april 2021, laatste update op 14 april 2021, 165 views Product gekocht

QCY T1C (Zwart)

Redelijk product. Lekker goedkoop.

Pluspunten

• Verbinding probleemloos
  • prijs

Minpunten

• Belkwaliteit
  • Bereik (BT 4.2 op telefoon)

Op een internet review kwam deze als een van de beste koopjes naar voren. Alles werkt, dat is al heel wat in deze prijsklasse. Pairen, bellen etc allemaal prima.

Geluidskwaliteit een stuk minder dan een bluetooth over ear set van de Action bijv. Het is niet storend slecht zoals je soms hebt dat het geluid niet stereo is etc.

Zoals in de reacties getipt moet je de dopjes goed in je oor duwen zodat het luchtdicht is afgesloten. Dan is het geluid oke. Alsnog een stuk minder dan een over ear. Dat heeft gewoon veel meer power(oud model van 9,95 van de Action).

Belkwaliteit is slecht, zelfs binnen zonder omgevingsgeluiden.

De case is perfect. Dopjes blijven met een magneetje zitten. Ik heb met opzet gekozen voor een open case. Scheelt weer tijd om geen klepje te hoeven openen. Vreemd dat anderen dit als nadeel zien want het is gewoon een feature die je kiest als je dit koopt.

Bereik met android met bluetooth versie 4.2 verbonden is het niet heel ver.

Je kunt ook maar een oortje gebruiken terwijl de andere in de case zit.

Beide dopjes hebben een knopje. Kort indrukken voor Answer. 1 sec indrukken voor weigeren. Rechts 2x klikken voor next en op de linker is het Previous. Helaas geen volume controle.... Dat hadden ze kunnen doen door bijv. lang indrukken op de rechter voor harder en lang op links voor zachter.

Heb jij ook een QCY T1C (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Ik heb deze zelf ook en herken hier maar beperkt wat van. De bas was in het begin ook een issue totdat ik door had hoe ik ze (met de juiste maat dopjes) goed in de oren moet doen. Dat is heel belangrijk. En dan is de bas aangenaam sterk (wat mij betreft precies goed). En het bereik is bij mij prima. Ik kan prima met de laptop verbonden zijn en naar de verdieping beneden naar het toilet gaan zonder de verbinding te verliezen. In gebruik met teams geeft de andere kant aan dat ze mij prima kunnen verstaan. Voor de prijs een fantastische aankoop.
Bedankt voor de tip, heb de review aangepast. Goed in je oren steken maakt het geluid beter.

Voor de prijs vergeleken met Samsung / Apple spul is het een koopje inderdaad.
Wat ik ook nog gedaan heb is de dopjes ergens neerleggen en er op vol volume een paar uur muziek op gezet. Dit om de luidsprekertjes los te spelen. Geen idee of dat nog veel heeft uitgemaakt, maar ik vind dat er echt heel goed geluid in zit. De latency is ook behoorlijk laag. Ik heb later nog een nog veel goedkoper setje gekocht (<€10,-) maar dat is echt dag en nacht verschil, zoveel slechter in alle opzichten.
Goed idee ga ik proberen. Hoe is bij jou de belkwaliteit?
Bij mij zeggen ze dat ze mij prima kunnen verstaan. Maar ik gebruik het eigenlijk alleen maar bij Teams meetings.