LOQED Touch Smart Lock

€ 349,-
Specificaties Deuropener (Bluetooth) - Bekijk alle specificaties

LOQED Touch Smart Lock Review

MuadDib 12 april 2021, 129 views Product gekocht

LOQED Touch Smart Lock

Bij de aankondiging van het slot was ik meteen enthousiast, een Nederlandse maker en SKG3, ik was zeer benieuwd. Toen het slot binnen kwam, meteen geïnstalleerd. Dat ging zeer eenvoudig en werkte meteen. Na de App geïnstalleerd te hebben ging ook dat goed. Heel fijn slot.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • SKG3
  • Goede app

Minpunten

• nog geen negatieve punten

Kwaliteit Score: 5
Bij de aankondiging van het slot was ik meteen enthousiast. Een pre-order geplaatst en rustig afgewacht. Het maken van het slot bleek toch wat lastiger te zijn, en ook de kwaliteit was nog niet zoals de makers hadden bedoeld. Daarom duurde het nog langer, maar ik denk dat het alleen maar ten goede is gekomen.

Toen het slot binnen kwam, eigenlijk meteen geïnstalleerd. Want de installatie zou super eenvoudig zijn. In mijn enthousiasme ook wat foto's gemaakt en eigenlijk verliep alles zoals was aangegeven. Perfect! Duidelijke filmpjes erbij op YouTube, dus kind kan de was doen.
Ik liep nog tegen een probleem aan in de app, althans de firmware update lukte niet. Via Instagram in de avond een berichtje gestuurd en niet veel later kreeg ik reactie, en de melding dat ze de fout zagen en het aan hun kant konden oplossen. Nog wat later was inderdaad de update gedaan en was ook dat goed geregeld. Wat een service!

Natuurlijk ook de App geïnstalleerd en ingesteld. Dit werk allemaal vlekkeloos.

In het begin was het enorm wennen, je bent zo gewend om je sleutels bij je te moeten hebben. Nu moet je je telefoon niet vergeten. Maar die heb ik eigenlijk altijd in me broekzak dus dat komt goed. Als je toch bang bent dat je een keer zonder telefoon zit, dan kun je ook toegang tot je deur krijgen als je de code activeert. Helaas vervalt dan wel de SKG3.
Omdat het nu super eenvoudig is om meerdere sleutels aan te maken voor mensen die je toegang wil geven, inclusief wel of niet via internet, hoef ik nu niet mijn sleutels in de gaten te houden. Gewoon via de app mensen toevoegen of weer verwijderen.

Hoe fijn is het, om aan te komen thuis, op het display wordt je begroet en kun je met een druk tegen het display de deur openen. Omdat het toch wel spannend was nog even getest door zelf bij de deur te kijken met me mobiel uit en me partner kwam aanlopen. Ja dat gaat allemaal goed, en de deur kan eigenlijk niet zomaar open gemaakt worden.
Maar je kunt voor kinderen of andere even het slot zo instellen dat het wel meteen open doet. Ook heel handig!

Het slot zelf werkt op batterijen, dat vond ik wel spannend, want hoe lang gaan die dan mee? Het slot werd geleverd met batterijen die er nu sinds 25 november 2020 in zitten. De batterijenzmitten nu op 42%. Dus dat gaat prima.

Heb jij ook een LOQED Touch Smart Lock?